عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که با افزایش میزان مراجعات بیمارستانی میزان خطاهای پزشکی بیشتر دیده می‌شود، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و توجه به موضوع هتلینگ و کاهش پرداختی از جیب میزان مراجعات افزایش و از این‌رو میزان مشاهده خطای پزشکی با همان میزان شیوع بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت حمید سالاری  اظهار کرد: با ساماندهی وضعیت بیمارستان‌ها و تجهیز بخش‌ها به تلویزیون، یخچال و … بهبود وضعیت ظاهری بخش‌ها و بیمارستان‌ها و نیز اجراى بسته کاهش پرداختی از جیب مردم ورودی بیمارستان‌های دولتی افزایش و به تبع ان میزان شیوع خطای پزشکی بیشتر دیده می‌شوند.

وی از دیگر علل بیشتر دیده شدن خطاهای پزشکی را تمرکز رسانه‌ها به این موضوع و انتشار سریع اخبار از طریق فضاهای محازى و شبکه‌هاى اجتماعى برشمرد و افزود: هم‌اکنون میزان آگاهی مردم و دسترسى آنها به اطلاعات و اخبار افزایش یافته و وقایع و رخ‌دادهای پزشکی به سرعت منعکس می‌شوند.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور یادآور شد: برای کاهش میزان بروز خطاهای پزشکی و پیشگیری از بروز آن باید علاوه‌بر توجه جدى به ایمنی بیمار کمیته‌های ثبت و گزارش خطاهای پزشکی در بیمارستان‌ها فعالتر و با تشویق گزارش خطاهاى پزشکى در صدد کشف علل ریشه‌اى و برطرف کردن آن باشیم تا از میزان بروز آن‌ها کاسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha