کد خبر: ابتلا-به-بیماری‌های-پرخطر-در-کمین-مرد
۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ابراز تاسف از این که انجام چکاپ سالیانه مورد غفلت است، اظهار داشت: مردان تصور نمی‌کنند که این امکان وجود دارد که ابتلا به بیماری‌های جدی در کمین آنها باشد.

داریوش آرمان معاون ارتباطات امور بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلا مت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در تمامی جوامع به خصوص در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران شاهد هستیم، مشکلات بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های مربوط به این افراد است.
آرمان با تاکید بر این‌که یکی از اهداف مهم ما بر موضوع پیشگیری متمرکز است، گفت: در راستای پیشگری از شیوع بیماری‌های مختلف و نیز آگاه‌سازی مردم و کاهش نرخ ابتلا به بیماری‌ها طی سال‌های آینده، بر اساس تفاهم نامه‌ای که با انجمن اورولوژی ایران به امضا رسیده است، مقرر شده است در هفته سلامت مردان در تمام مراکز درمانی کشور و 172 شعبه و نمایندگی علاوه بر ویزیت رایگان در حوزه درمان، اطلاع رسانی و فرهنگسازی نیز انجام شود.
وی افزود: با توجه به این‌که موضوع آگاه‌سازی از اهمیت برخوردار می‌باشد، این مساله از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته که در این راستا برنامه‌های قابل قبولی تدارک دیده شده است. 
عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی متذکر شد: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز گریبان خیلی از افراد را گرفته است، قطعا ارتباط مستقیم دارند. با توجه به شویع انواع بیماری‌ها که مردان در معرض ابتلا به آن قرار دارند، سلامت آنها از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.
وی گفت: متاسفانه فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها و انجام چکاپ و مراجعه به موقع به مراکز درمانی مورد غفلت قرار گرفته است. مردان تصور نمی‌کنند که این امکان وجود دارد که ابتلا به بیماری‌های جدی در کمین آنها باشد. 
آرمان بیان داشت: جای خوشحالی دارد که بانوان به موضوع پیشگیری توجه جدی‌تری دارند.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha