کد خبر: آموزش-و-توانمندسازی-نیروهای-بسیجی-و-سپ
۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمردر دیداربا فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به مسئولیت این جمعیت در کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی، بر آموزش و توانمندسازی نیروهای بسیجی و سپاهی برای امدادرسانی به مردم در حوادث و بحران ها تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت ؛ فیض اله با حضور در دفتر فرماندهی سپاه فجر استان، انتصاب سردار سید هاشم غیاثی به این عنوان را تبریک و از خدمات و تلاش های سردار غیب پرور فرمانده پیشین سپاه استان قدردانی کرد .


جعفری در این دیدار با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی است، گفت: مشارکت موثر و هم افزایی دستگاه های عضو این کارگروه بویژه نیروهای مسلح برای تهیه و ترسیم طرح جامع امداد و نجات استان فارس، اهمیت بسزایی دارد و به مثابه باقیات صالحات خواهد بود.
وی در همین زمینه آمادگی جمعیت هلال احمر فارس را برای آموزش و توانمند سازی نیروهای بسیجی و سپاهی در راستای امدادرسانی به مردم و آسیب دیدگان در حوادث و بحران ها، اعلام و اظهار کرد: استعداد های انسانی، روحیه ایثار و ظرفیت داوطلبی این نیروها، در حوادث راه گشا خواهد بود و به دیگر دستگاه های امدادرسان کمک شایان توجهی می کند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های مناسب این جمعیت در حوزه جوانان، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ورود بسیار خوبی به مسائل مرتبط به جوانان داشته است و برای رفع آسیب های اجتماعی و عوامل تهدید کننده این قشر سرنوشت ساز، فعالیت ها و برنامه های اثرگذاری را در دستور کار قرار داده است.


سپاه نمی تواند نسبت به معضلات و آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشد 


فرمانده سپاه فجر استان فارس در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان گفت: سپاه در مسائلی که انتفاع مردم در آن باشد، با همه ظرفیت های خود و در حد اعلاء ورود می کند؛ از جمله در زمان حوادث تلاش خواهد کرد تا تبعات منفی و هزینه های تحمیلی به حادثه دیدگان به حداقل برسد.


سردار سید هاشم غیاثی با بیان اینکه ظرفیت های خوب و آماده ای در سطح استان فارس وجود دارد، بر برنامه ریزی و سازماندهی لازم در مراحل مختلف مدیریت بحران بویژه پیش بینی، پیشگیری و پاسخگویی تأکید کرد.


سردار غیاثی خواستار تشکیل و سازماندهی گروه های آموزش دیده و خبره امداد و نجات با ورود موثر و کارشناسی جمعیت هلال احمر شد و تعامل جمعیت با بسیج جامعه پزشکی را در این زمینه سودمند دانست.


وی برگزاری نشست ها، جلسات و کارگروه های مدیریت بحران در سطح استان را زمانی موثر و دارای خروجی دانست که نقش دقیق هر دستگاه در زمان قبل، حین و پس از بحران ها مشخص شود و دستگاه های مسئول ضمن نقش پذیری تخصصی و شفاف، نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند .


فرمانده سپاه فجر استان فارس با ابراز خرسندی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب بسیجی و کادر سپاه در حوزه امداد و نجات، بر شناسایی نقاط خطر پذیر و در معرض آسیب استان در مواقع حوادث تأکید کرد.
سردارغیاثی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های اجتماعی اشاره و بیان کرد: سپاه به عنوان یک ضابط قضایی نمی تواند نسبت به اینگونه آسیب ها و معضلات بی تفاوت باشد.
وی افزود: فارغ از ملاحظات سیاسی، باید عزم جدی و جمعی مسئولان در راستای رفع معضلات گریبان گیر جامعه از جمله اعتیاد، فروش و سوء مصرف مواد مخدر، حاشیه نشینی و غیره باشد.
در این دیدار همچنین بر امضاء تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر و سپاه فجر استان فارس و همکاری حول محورهای آموزشی ، امدادی ، فرهنگی و پشتیبانی تأکید شد.
رئیس اداره حراست، معاون امور داوطلبان و مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha