کد خبر: آموزش‌-سلامت-جنسی-مبتنی-بر-فرهنگ-اسلا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۵

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی به جوانان باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی و نیازهای نوجوانان باشد. برای این آموزش‌ها منبع غنی فرهنگی آیات قرآنی و فقه را در اختیار داریم که خط‌مشی صحیح را برای ما ترسیم می‌کند.

 

دکتر ناهید اکبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، خانواده سالم و بانشاط را ضرورت توسعه کشور عنوان و تصریح کرد: رفتار فردی و اجتماعی را باید به شیوه صحیح به فرزندان خود آموزش دهیم.
اکبری با اشاره به این‌که سلامت جنسی از مباحث مهم در مباحث اجتماعی است، گفت: آیات قرآنی و دستورات دینی نیز بر آموزش این موضوع پیش از ازدواج تاکید دارد. اهمیت این آموزش برای کودکان نیز به دلیل پیشگیری از آسیب‌ها باید مورد توجه باشد.
این متخصص باروری خاطرنشان کرد: آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی به جوانان باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی و نیازهای نوجوانان باشد. برای این آموزش‌ها منبع غنی فرهنگی آیات قرآنی و فقه را در اختیار داریم که خط‌مشی صحیح را برای ما ترسیم می‌کند.
وی افزود: از سوی دیگر باید نیازهای جوانان و نوجوانان را شناسایی کنیم و بر اساس آن، گایدلاین و مستندی داشته باشیم که تمام افراد جامعه بدانند در مواجهه با نیاز جنسی نوجوان باید چه رفتاری داشته باشیم. به بیان دیگر، تمام ما باید شناخت کافی از حق یک نوجوان داشته باشیم و این که چه مسؤلیتی برای هر یک از ما متصور است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: مطالعات مرتبط با حقوق باروری و سلامت جنسی در وزارت بهداشت در حال انجام است، اما نیاز به حمایت بیشتر و تخصیص بودجه کافی دارد.
اکبری متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت جنسی، نباید تمام مسؤلیت را برای وزارت بهداشت تعریف کنیم. رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش موثری ایفا نمایند.
این متخصص باروری با تاکید مجدد بر این‌که باید با توجه به قرآن و فقه و نیازهای جامعه، برنامه منسجمی تدوین شود، بیان داشت: در بحث سلامت جنسی مشارکت همگانی لازم است.
اکبری اظهار داشت: در حوضه تحکیم خانواده، اهمیت سلامت جنسی به طور واضح مشهود است که باید به طور جد بدان پرداخته شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: سلامت جنسی قسمتی از سلامت است که نباید از آن غفلت شود و تمام سیاستگذاران در حوزه سلامت، آموزش، رفاه و حوزه اجتماعی باید این واقعیت را بپذیرند که این موضوع بخشی از سلامت است.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha