کد خبر: آغاز-طرح-پایش-مراکز-توانبخشی-هلال‌احم
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

خبرگزاری سلامت: مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح پایش مراکز توانبخشی به منظور سنجش رضایت خدمت‌گیرندگان در مراکز توانبخشی سراسر کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر پیمان پیشگاهی با اعلام این خبر گفت: فعالیت‌های توانبخشی هلال‌احمر در صورتی که منجر به رفع نیاز و رضایت خدمت‌گیرنده باشد، ارزشمند خواهد بود و اگر نتوان رضایت توانخواهان را برآورده کرد، عملا منابع به هدر رفته است.

وی با اشاره به آموزش کارشناسان برای اجرای این طرح، گفت: در مرحله اجرا پس از انتخاب اتفاقی 10 درصد از خدمت‌گیرندگان در هر بخش، فرم‌های رضایت‌سنجی پر شده و پس از تکمیل و جمع‌آوری ماهانه فرم‌ها، پاسخ‌های خدمات‌گیرندگان از سوی کارشناسان، توصیف و تحلیل شده و به منظور رفع نواقص، رشد روند کاری و بهبود کیفیت محصولات در مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعال شدن واحد تحقیق و توسعه برنامه‌ریزی معاونت بهداشت، اظهار کرد: بر این اساس همه امور مربوط به پژوهش‌های کاربردی و آنچه مربوط به رشد و توسعه مراکز توانبخشی است، بر عهده این واحد قرار گرفته است.

وی افزود: کارشناسان بسیار با تجربه و خبره امور توانبخشی در حوزه‌های مختلف با تلاش خود در این واحد، موفق به برقراری ارتباطات بسیار خوب با دانشگاه‌های کشور شده و تمامی طرح‌ها و ایده‌هایی که منجر به پیشرفت روند خدمت‌رسانی و همچنین بهبود محصولات شود را، پیگیری می‌کنند.

دکتر پیشگاهی با تاکید بر این‌که بخش عمده فعالیت‌های این واحد، ارتباط با معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها است، گفت: منابع موجود برای انجام پژوهش‌ها در این واحد شامل کارشناسان جمعیت هلال‌احمر، پروژه‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان علاقه‌مند به همکاری در اجرای آن هستند و همچنین پایان‌نامه‌های دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها است که با توجه به توافق‌ها، شرایط اجرای این پروژه‌های تحقیقاتی را در این مرکز فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: هزینه‌های پژوهشی این واحد از طریق قراردادهایی که بین معاونت بهداشت هلال‌احمر و شرکت‌های دانش بنیان، موسسه علمی کاربردی هلال ایران و دانشگاه‌ها برقرار شده است، تامین خواهد شد.

مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه از آغاز طرح پایش مراکز توانبخشی سراسر کشور خبر داد و گفت:

پیشگاهی در پایان افزود: این طرح از ابتدای سال جاری در مرکز جامع توانبخشی اجرا می شود ودر 3ماه اول سال به مراکز سرتاسر کشور ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha