کد خبر: آغاز-دوره-آموزشی-سلامت-یار-هلال-احمر
۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

اولین دوره آموزشی طرح سلامت یار هلال احمر با هدف کمک داوطلبانه به بیماران بستری در بیمارستان که «همراه» ندارند،از امروز آغاز می‌‌شود.

 

به گزارش  خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت،طرح سلامت یار از جمله طرح‌هایی است که از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ارائه شده و به کمک وزارت بهداشت قرار است به صورت پایلوت در 10 بیمارستان کشور اجرا شود.

بر اساس این طرح بیمارانی که همراه ندارند و یا فردی از اعضای خانواده و یا دوستان همراه آنها هست،اما نیاز به کمک بیشتری دارند،از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر مورد حمایت قرار گرفته و در هنگام بستری بودن و ترخیص از بیمارستان به آنها کمک می‌شود.

این همراهی صرفاً در بخش کمک به بیمار از جمله غذا دادن،خواندن کتاب و ادعیه،حمایت روحی و روانی از بیماران و همراهان آنها،کمک به انتقال بین بخشی بیماران،تسهیل اموری نظیر پذیرش،ترخیص،تصویربرداری، جلوگیری از حوادث احتمالی در بخش ارتوپدی و سرطانی مانند سقوط بیمار،آموزش خود مراقبتی، ارائه نکات بهداشتی پس از ترخیص، کمک به بیماران در حال احتضار و ... است و در بخش درمان هیچ دخالتی از سوی سلامت یار صورت نخواهد گرفت.

این طرح در گام اول در 10 بیمارستان،سيناي تبريز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي تبريز، بیمارستان الزهرا(س)اصفهان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي اصفهان،مركز آموزشي درماني شهيد آيت اله مدني تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي کرج،بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي ايران، بیمارستان امام حسين (ع) تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي،انستيتوکانسر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي تهران،بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي خراسان، بیمارستان گلستان اهواز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي آبادان،بیمارستان فقيهي شيراز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي شيراز، بیمارستان پنجم آذر گرگان تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي گلستان اجرا می‌شود و پس از چهار مرحله پایش و بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت، در سایر بیمارستان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

برای اجرای این طرح،دوره‌های ویژه آموزشی برای کادر درمانی بیمارستان‌های اجرا کننده این طرح و داوطلبان هلال احمر در نظر گرفته شده است که بر اساس آن،امروز سه‌شنبه 22 دی ماه اولین دوره آموزشی برای گروه‌های هدف برگزار می‌شود.

در این دوره 30 نفر از مدیران وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به همراه 80 داوطلب منتخب از استان‌های  تهران،گلستان و خوزستان حضور دارند و آموزش‌های عمومی و تخصصی را فرا می‌گیرند.
لازم به ذکر است: در اولین دوره اجرای این طرح،سلامت یار فقط در بخش‌های سرطان،جراحی زنان،داخلی و ارتوپدی بیمارستان‌ها حضور خواهندداشت.

کدخبرنگار41080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha