کد خبر: آغاز-ارائه-خدمات-درمانی-به-زوار-راهیان
۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به آغاز ارائه خدمات درمانی به کاروان های راهیان نور از یازدهم مرداد اذعان داشت: برپایی ایستگاه سلامت و بیمارستان صحرایی از جمله برنامه‌های این سازمان جهت کمک به مردمی بوده که در سیستان و بلوچستان متأثر از بادهای ۱۲۰ روزه شده‌اند.

 

روح الله قائد امینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با تاکید بر این‌که اعزام راهیان نور در تمامی نقاط کشور وجود دارد، تصریح کرد: حضور راهیان نور صرفا توریستی نیست و نظام و کشور برای مردمی که در جنگ حضور داشتند ارزش قائل است.

وی درباره برپایی بیمارستان‌های صحرایی در محل یادمان‌های سرزمین راهیان نور گفت: این نوع بیمارستان‌های صحرایی را در مناطق شمال غرب و غرب کشور یعنی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان برپا خواهیم کرد و تا پایان تابستان در محل یادمان‌های راهیان نور ادامه دارد.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به این‌که ما خدمات مراقبت از سلامت را در مناطق شمال غرب و غرب کشور ارائه خواهیم کرد، بیان کرد: این خدمات از یازده مرداد تا پایان شهریور ارائه خواهد شد و انواع خدمات عمومی، تخصصی، بیمارستانی، جراحی، پایش و سنجش سلامت به بیماران ارائه خواهد شد.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: جامعه هدف ما تمامی زوار راهیان نور مناطق محروم استان‌های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان است.

امینی در ارتباط با وقوع توفان شن و بادهای 120 روزه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد:‌ بسیج جامعه پزشکی تیم‌های اضطراری خود را در این زمینه آماده کرده و یک مانور برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان قصرقند اجرا شده تا میزان آمادگی نیروها سنجیده شود.

وی افزود: از طریق ظرفیتی که تیم‌های بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی دارند درصدد هستیم که آموزش‌های لازم را به مردم منطقه جهت مقابله با ریزگردها و آلودگی ناشی از بادهای 120 روزه ارائه دهیم.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 100 تیم بهداشت و درمان عمومی بسیج جامعه پزشکی در سیستان و بلوچستان به صورت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت:‌این تیم‌ها آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه سیستان و بلوچستان هستند همچنین ایستگاه‌های سلامت در برخی از این شهرستان‌های این استان برپا شده و بیماران ویزیت رایگان می‌شوند.

قائدامینی با بیان این‌که تیم‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی در تمام کشور آمادگی لازم را جهت ارائه خدمات به تمامی حادثه‌دیدگان دارند، گفت:‌ در صورت نیاز از ظرفیت این تیم‌ها در استان‌های معین همچون کرمان، خراسان و یزد به عنوان پشتیبان استفاده می‌شود.

 

کد خبرنگار: 41070

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha