کد خبر: آرژانتین-2-ایران-3؛-برد-میلی-متری-برابر-م
۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۹

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) دومین هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال برای تیم‌های ایران و آرژانتین امروز آغاز شد. این دو تیم از ساعت 4:40 به وقت تهران در سالن آلدوکانتونی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3-2 به سود ایران به پایان رسید.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، علی شفیعی، مهدی مرندی استفاده کرد. جاسمر پرز از پرتوریکو و پائولو تورسی از برزیل این مسابقه را سوت زدند.

*ست اول: آرژانتین 25 - ایران 21

در ست نخست این مسابقه تیم‌ها در امتیاز 8 بر 6 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی رفتند. در ادامه در امتیاز 10 بر 6 میرزاجانپور جایگزین مرتضی شریفی شد که چند فرصت خوب را از دست داده بود. تیم‌ها در امتیاز 16 بر 13 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که داور نتیجه بازی را 19 بر 19 تساوی اعلام کرد ولاسکو درخواست ویدئوچک کرد و توانست نتیجه بازی را به 20 بر 18 به سود تیمش تغییر دهد. زمانی که نتیجه بازی 22 بر 19 به سود آرژانتین شد کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد، اما این وقفه تاثیری در جریان بازی نداشت و این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود میزبان خاتمه پیدا کرد.

*ست دوم: آرژانتین 22 - ایران 25

در ست دوم تیم ایران شروع بهتری داشت. ضمن اینکه میرزاجانپور در ترکیب اصلی جایگزین شریفی شد. در امتیاز 4 بر 3 تیم ایران برای نخستین بار در طول این مسابقه از حریف پیش افتاد و تیم‌ها در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه زمانی که نتیجه بازی 14 بر 13 به سود ایران بود کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف کمتر نشود. تیم‌ها در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم رفتند. از این امتیاز به بعد هر دو تیم تغییراتی در ترکیب تیم خود ایجاد کردند. زمانی که اختلاف تیم‌ها به عدد 5 رسید و نتیجه بازی 18 بر 15 به سود ایران شد ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد.

*ست سوم: آرژانتین 22 - ایران 25

در ست سوم همه چیز پایاپایی پیش رفت تا اینکه در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما پس از آن بازی در امتیاز 8 به تساوی رسید و در ادامه آرژانتین نتیجه بازی را 9 بر 8 به سود خود کرد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. زمانی که نتیجه بازی 15 بر 12 به سود ایران شد نوبت ولاسکو بود تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. بازی بسیار حساس و نزدیک پیش رفت تا اینکه در امتیاز 17 همه چیز به تساوی کشیده شد. کونته در این ست سرویس‌های بسیار خوبی برای آرژانتین زد و کار را برای دریافت کننده‌های ایران سخت کرد، اما در اواخر ست سوم نوبت میرزاجانپور بود تا با سرویس‌های خوب روند بازی را به سود ایران کند. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

*ست چهارم: آرژانتین 26 - ایران 24

در ست چهارم تیم آرژانتین بازی را بهتر شروع کرد، البته در لحظاتی هم داور به سود آنها سوت زد. در ستی که هر دو تیم اشتباهات زیادی در زدن سرویس داشتند تیم‌ها در امتیاز 8 بر 4 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی اول رفتند. زمانی که نتیجه بازی 14 بر 12 به سود آرژانتین بود ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا فاصله تیم‌ها کمتر نشود، در نهایت تیم‌ها در امتیاز 16 بر 14 به سود آرژانتین به وقت استراحت فنی دوم رفتند. جدال دو تیم در این ست بسیار نزدیک بود و شاگردان ولاسکو نمی خواستند که در خانه نتیجه را واگذار کنند. زمانی که نتیجه بازی 22 بر 21 به سود آرژانتین بود ولاسکو احساس خطر کرده و بازهم درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیازات پایان قائمی جایگزین میرزاجانپور شد. تیم‌ها در امتیاز 23 به تساوی رسیدند. این ست با نتیجه 26 بر 24 به سود آرژانتین تمام شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

*ست پنجم: آرژانتین 9 - ایران 15

ست پنجم هر دو تیم با احتیاط کار را شروع کردند. زمانی که تیم ایران با تک دفاع علی شفیعی 6 بر 4 از آرژانتین پیش افتاد خولیو ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها زمین‌ها را با هم عوض کردند. در امتیاز 11 بر 9 به سود ایران سال‌افزون و قائمی جایگزین میرزاجانپور و معروف شدند. زمانی که نتیجه بازی 12 بر 9 به سود ایران شد، ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد. این ست با نتیجه 15 بر 9 به نفع ایران تمام شد تا در مجموع شاگردان کولاکوویچ با نتیجه 3 بر 2 برنده بازی باشند.

پیش از این تیم‌های ملی ایران و آرژانتین 8 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران 5 پیروزی بوده است.آخرین رویارویی دو تیم در لیگ جهانی 2017 بود که ایران 3 بر 2 پیروز شد. تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان برابر فرانسه و ژاپن نتیجه را واگذار کرد و برابر استرالیا به پیروزی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha