کد خبر: آرتروزهای-گردنی-در-کمین-اصحاب-رسانه
۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به بیماری«نشانگان دست  نویسندگان» گفت: مبتلایان به این بیماری بعد از یک یا دو خط نوشتن دیگر قادر به انجام این عمل نخواهند بود.

 

رضا شهریار کامرانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  خبرگزاري سلامت در مورد بیماری‌های شایعی که خبرنگاران از لحاظ ارتوپدی می‌توانند با آن مواجه شوند، گفت: خبرنگاران در معرض ابتلا به مشکلات گردنی، التهابات تاندونی، آرتروزهای گردنی و آرتروز قاعده شست و «نشانگان دست نویسندگان» هستند.

وی در مورد نشانگان دست نویسندگان گفت: در افرادی که زیاد امر نوشتن را انجام می‌دهند ابتلا به این بیماری بسیار زیاد بوده و پس از آن فرد قادر به نوشتن نخواهد بود. این در حالی است که هیچ علت ارگانیک به  صورت قطعی  برای آن شناخته نشده است.

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی با بیان این‌که فرد به غیر از عدم  توانایی در نوشتن در هیچ یک از امور عادی زندگی دچار مشکل نخواهد شد، گفت: مبتلایان به نشانگان دست نویسندگان بعد از یک یا دو خط نوشتن دیگر  قادر به انجام این عمل نخواهند بود.

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران در پاسخ به این‌که چند درصد از پیچ‌ها و ابزار مرتبط با جراحی ارتوپدی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقلبی یا غیر استاندارد بوده، گفت: من مسؤل پاسخگویی به این موضوع نیستم  وفقط می‌توانم بگویم که این پیچ‌ها در ابزارهای مورد نظر ما هرز می‌چرخد.

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی ادامه داد: در برخی از مراکز درمانی استفاده از این ابزار غیراستاندارد بیشتر از سایر مراکز بوده و تا زمانی  که نظارت وجود نداشته باشد متأسفانه این اقدامات ممکن است همچنان ادامه یابد.

 

كد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha