بهداشت و درمان » ویژه ها
کد خبر : 49073
یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
یک متخصص ارتوپد:

برای پیشگیری از گرفتگی عضلات موز بخورید

برای پیشگیری از گرفتگی عضلات موز بخورید

سمانه نجارزاده‌گان، خبرنگار طبنا(خبرگزاری سلامت)، در گفت‌وگو با دکتر ذبیح الله حسن زاده، درباره آسیب‌های ورزشی اظهار کرد: آسیب‌های مزمن در ورزشکاران معمولا شامل تحریک و آسیب به تاندوم‌ها است که بیشتر در آرنج به شکل بیماری آرنج تنیس‌بازان خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: استفاده از یخ، بریس محافظ آرنج و پرهیز ۲ تا ۳ هفته‌ای از ورزش یا حتی نرمش کردن به کاهش آسیب کمک شایان توجهی می‌کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه به انقباض شدید و غیرارادی یک عضله اسپاسم گفته‌ می‌شود، عنوان کرد: عضلات پشت و جلوی ران جزو بیشترین نقاطی هستند که دچار اسپاسم عضله می‌شود با توجه به اینکه اسپاسم در نواحی دیگر بدن همچون بازو، شکم، کف دست و کف پا نیز ایجاد می‌شود.

حسن زاده خاطرنشان کرد: افرادی که دچار اسپاسم  و کرامپ ناگهانی می‌شوند علاوه بر مصرف کافی مایعات، مصرف روزانه مواد غذایی همچون موز، کیوی، آجیل‌ها از گرفتگی عضلات پیشگیری و به درمان آنها کمک می‌کند همچنین افرادی که مبتلا به اسپاسم ناگهانی می‌شوند، می‌توانند از کمپرس آب سرد استفاده کنند.

حسن زاده یادآور شد: ورزشکارانی که در زمین دچار آسیب‌های کوچک شده‌اند  بعد از ۷۲ ساعت و پس از تایید پزشک خود با رعایت کردن اصول مناسب گرم کردن، ماساژعضله و سرد کردن آن می‌توانند به میدان بازی برگردنند.