به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی‌میل، انواع آجیل، سرشار از چربی‌های غیراشباع هستند و به افراد احساس سیری بیشتری می‌دهند و آنها کمتر به خوردن خوراکی‌های ناسالم متمایل می‌شوند. در نتیجه قند خون، انسولین و کلسترول آنها در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد. همچنین آجیل‌ها غنی از فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، از جمله فولات، ویتامین E، پتاسیم و منیزیم هستند.

نتایج دو تحقیق جداگانه از سوی محققان دانشگاه هاروارد و دانشگاه ایالتی سن دیه‌گو، نشان داد که افزودن آجیل به رژیم غذایی روزانه می‌تواند وزن و سلامت بدن را تضمین کند. مصرف فقط دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی- به جای مصرف چیپس- از خطر ابتلا به چاقی در زنان و مردان می‌کاهد.

محققان هاروارد می‌گویند وقتی افراد پا به بزرگسالی می‌گذارند، هر سال حدود نیم کیلو به وزن‌شان اضافه می‌شود و این وضعیت از دوران میانسالی به بعد، شدت می‌گیرد. بنابراین افزودن حداقل دو قاشق غذاخوری پودر آجیل در روز به رژیم غذایی می‌تواند از سرعت اضافه وزن بکاهد. افرادی که در دوران میانسالی قرار دارند باید از خوردن گوشت قرمز یا فرآوری شده، سیب زمینی سرخ کرده و خوراکی‌های شیرین پرهیز کنند یا آنها را کمتر مصرف کنند تا گرفتار چاقی و بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط با آن نشوند.

دو قاشق غذاخوری پودر آجیل را می‌توان با پودر کردن ۲۴ عدد بادام، ۱۸ عدد بادام هندی، ۱۲ عدد فندق، ۳۵ عدد بادام زمینی و ۱۴ عدد گردو تهیه کرد.

محققان سن‌ دیه‌گو نیز با بررسی مصرف آجیل در افراد میانسال، متوجه شدند که آجیل می‌تواند احساس سیری و حساسیت به هورمون انسولین تنظیم‌کننده قند خون را افزایش دهد. این محققان مصرف آجیل را با خوراکی‌های ناسالم مانند بیسکوئیت‌های شکری، مقایسه کردند. ۴۰ دقیقه پس از مصرف بیسکوئیت، قند خون و انسولین تا حد قابل توجهی بالا رفت. اما چنین اتفاقی در مصرف آجیل رخ نداد. آجیل حاوی سلنیوم است و واکنش‌های انسولین و گلوکز را بهبود می‌بخشد و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. سلنیوم برای سلامت قلب و پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی نیز مفید است.

به گزارش طبنا، با مصرف آجیل می‌توان به راحتی جلوی اضافه وزن در میانسالی و ابتلا به بیماری‌های ناشی از آن را گرفت.

مترجم: نادیا زکالوند