به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، بنیاد ملی خواب آمریکا به منظور پرهیز از بی‌خوابی حذف برخی نوشیدنی‌ها را از رژیم غذایی توصیه می‌کند:

کافئین: یک فنجان قهوه می‌تواند بلافاصله بعد از ۱۵ دقیقه نوشیدن تاثیری محرک ایجاد کند. و می‌تواند در حدود شش ساعت بعد بر الگوی خواب شما تاثیر گذارد. از این رو توقع نداشته باشید با نوشیدن قهوه ساعت چهار بعدازظهر، ساعت ۹ شب خواب تان ببرد.

الکل: مصرف الکل موجب ایجاد حس خواب آلودگی می‌شود و با تاثیر بر مواد شیمیایی بدن، ریتم خواب را برهم می‌زند.

نوشابه گازدار: کربنات سدیم می‌تواند موجب نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل ایجاد شود. این نوشیدنی‌ها موجب بیدار ماندن شما در طول شب می‌شود. (مهر)