به گزارش طبنا ( خبرگزاری سلامت ) از دیلی میل، مربیان و فیزیولوژیست های ورزشی می گویند، در هوای سرد می‌توانید سریع‌تر کالری‌های بدن تان را بسوزانید. هدف اصلی بدن، حفظ تعادل و در نتیجه ثابت نگهداشتن دمای بدن است. بنابراین بدن در هوای سرد، شروع به سوزاندن چربی‌های اضافه برای تولید انرژی و بالا بردن دما در حد مطلوب می‌کند.

بدن انسان در طول فصل سرما شروع به تولید نوعی ماده شیمیایی به نام ATLPL می‌کند تا بدین ترتیب چربی مورد نیاز خود را  ذخیره کند. بنابراین برای معکوس کردن این روند باید فعال و پرتحرک ماند. وقتی در هوای سرد ورزش کنید، بدن به سختی می‌تواند شما را گرم نگهدارد و به همین دلیل شروع به سوزاندن بیشتر کالری های بدن تان می‌کند که البته این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که شما از سرما به خودتان بلرزید.

در هوای سرد، بدن برای حفظ دمای مناسب اندام های حیاتی، گردش خون را از قسمت‌های دور -مانند دست و پاها- کم کرده و آن را نزدیک قلب و اندام های داخلی متمرکز می‌کند. همچنین با کند کردن ضربان قلب و سوخت و ساز، به ذخیره انرژی و گرم نگهداشتن خون می‌پردازد. این لحظه، زمانی است که بدن شروع به لرزش می کند و بدین ترتیب با سوزاندن انرژی ذخیره شده به شکل چربی، گرمای بیشتری تولید می‌کند.

البته بودن در فضای داخل خانه و قرار نگرفتن زیر نور خورشید، باعث می‌شود ویتامین D به اندازه کافی به بدن نرسد و در نتیجه آن ذخیره کربوهیدرات هم افزایش یابد.

به گزارش طبنا، مربیان ورزشی می‌گویند اگر می خواهید کالری زیادی بسوزانید، مجبور نیستید ورزش های سنگین انجام دهید. کافی است در هوای سرد زمستان پیاده روی کنید.

مترجم: نادیا زکالوند