دکتر شاهین صالحی در گفت‌وگو با طبنا (خبرگزاری سلامت) درباره نوع ورزش‌هایی که برای زنان باردار مجاز است، اظهار کرد: ورزش در خانم‌های باردار نه تنها منعی ندارد بلکه توصیه هم می‌‎شود، البته منع‌هایی هم در ورزش این دسته از خانم‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر خانم بارداری دارای شرایطی مانند جفت سرراهی، فشار خون بالا، خونریزی، دیابت کنترل نشده، مشکلات تنفسی و ریوی یا قلبی و نارسایی رحم و دردهای شکمی‌‎ باشد یا بیشتر از دوقلو باردار است، این موارد باعث منع مطلق ورزش می‌‎شوند مگر اینکه مجوز متخصصان زنان را داشته باشد.

صالحی اضافه کرد: البته ورزش کردن بسته به ماه بارداری و شرایط فیزیکی و آمادگی جسمانی مادر و اینکه سابقه ورزش  داشته است یا نه دارد و نوع ورزش برای آنها متفاوت خواهد بود.

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: به عنوان مثال خانم باردار در سه ماهه ابتدای بارداری می‌‎تواند ورزش‌هایی نظیر هوازی، پیاده‌روری و دویدن‌های نرم و آهسته را انجام دهد و از دستگاه‌های ورزشی که در پارک‌ها نصب شده به‌راحتی استفاده کند اما باید حواسمان باشد ورزش‌هایی که روی شکم فرد، عروق تحت شکمی‌ ‎مانند شریان آئورت یا کمر فشار می‌‎آورند به هیچ عنوان توصیه نمی‌‎شوند.

وی تاکید کرد: یک سری از ورزش‌ها برای تقویت عضلات مرکزی بدن خانم‌های باردار توصیه می‌‎شود چراکه خانم باردار در معرض کمردرد و افزایش وزن است. اگر عضلات کمر عضلات قوی‌ای نباشد این دردها شدت پیدا خواهد کرد. توصیه می‌‎کنم تا خانم‌های باردار حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند تا ورزش‌های مناسب با ماه بارداری را دریافت و انجام بدهند.