به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، ابراهیم نکو درباره افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی گفت: اگر بخواهیم به توان خرید مردم و میزان حقوق، حقوق‌بگیران،کارمندان و کارگران نگاه کنیم، هر اقدامی‌ ولو افزایش اندک  نرخ خدمات در هر حوزه‌ای که مردم از آن خدمات می‌گیرند، به ضرر مردم است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو، قطعات خودرو و سایر لوازم مرتبط با آن سبب افزایش هزینه‌های رانندگان می‌شود بنابراین می‌توان گفت؛ رانندگان نیزحق دارند  که تقاضای گران شدن خدمات حمل و نقلی را داشته باشند و این در حالی است که بر این اساس رانندگان تاکسیهای اینترنتی که خواستار افزایش قیمت خدمات خود هستند اما مساله این است که در این میان مردم متضرر اصلی هستند و باید خدمات مختلف‌ را گران‌تر از همیشه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تاکسی آنلاین بارها خواستار افزایش قیمت خدمات خود شده‌اند تصریح کرد: زمانی که قیمت‌ قطعات خودرو  نیز با افزایش روبرو نشده بود، شرکتهای تاکسی آنلاین خواستار افزایش  نرخ خدمات بوده‌اند بنابراین مشهود است که در این شرایط خاص، بهانه کافی برای تغییر قیمت را دارند.

نکو تاکید کرد: این شرکت‌ها سال‌های قبل هم چند باری مساله افزایش قیمت را عنوان کرده‌اند و از  همین رو  افزایش قیمت را هم اخیرا اعمال کرده‌اند اما بطور واقع بینانه مشخص نیست چرا مجددا در حال چانه‌زنی و آماده‌سازی شرایط برای افزایش قیمت مجدد هستند.

نماینده ادوار مجلس نهم افزود: حمایت از شرکت‌های آنلاین در حوزه حمل و نقل به واسطه ایجاد اشتغال جز ضروریات است اما این حمایت نباید موجب افزایش فشار به مردم شود.

وی ادامه داد: توصیه بنده این است که شرکت‌های تاکسی آنلاین در این شرایط به دنبال افزایش قیمت نروند که ضرر آن بیشتر از فواید آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم یادآورشد: وجه تمایز تاکسی‌های آنلاین با دیگران، قیمت پایین و خدمات سریع است که ارائه می‌دهند و این درحالی است که  قیمت تاکسی‌ها در ساعات مختلف روز متفاوت است و قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا است بنابراین هر افزایش قیمتی، هم سبب نارضایتی مردم می‌شود زیرا  افزایش قیمت تاکسی‌های آنلاین کاهش تقاضای سفر رادر پی دارد.