فاطمه میرزائی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه گوشت، به علت داشتن پروتئین در نگهداری و ساختن عضلات بسیار مهم است، تاکید کرد: نکته مهم این است که حتما باید از گوشت‌های کم چرب مانند گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون استفاده کرد. ماهی به علت داشتن امگا سه و چربی اشباع کمتر بهترین منبع پروتئین مورد استفاده محسوب می‌شود و حداقل دو بار در هفته باید ماهی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت قرمز برای همه مفید نیست، ادامه داد: گوشت قرمز به علت عوامل التهابی و چربی اشباع اثرات مضری بر قلب و مغز دارد و بهتر است از این دسته از مواد غذایی کمتر استفاده شود.

میرزائی با اشاره به اینکه نباید گوشت خیلی کبابی شده استفاده شود، تصریح کرد: باید از گوشت‌های خیلی کباب و گریل شده استفاده کرد زیرا قسمت‌های سیاهی که بعد از کباب شدن بر روی گوشت دیده می‌شود حاوی عوامل التهابی است که موجب تسریع فرایند التهابی و سرطان در بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: گوشت‌های فراوری شده نیز مانند سوسیس، کالباس و همبرگر به علت داشتن چربی اشباع و نمک نباید خیلی زیاد مورد استفاده قرار بگیرند. این مواد غذایی نیز به علت داشتن عوامل التهابی تاثیرات منفی بر پوست می‌گذارند.

میرزائی همچنین به مصرف آب در بین غذا هم اشاره‌ای کرد و گفت: برخلاف تصور عمومی نوشیدن آب همراه غذا موجب افزایش وزن یا اختلال هضم نمی‌شود و بویژه در افرادی که تند غذا می‌خورند، زمانی را در میان لقمه‌های غذایی فراهم می‌آورد تا علامت پری و سیری به مغز ارسال شود، بدین ترتیب ممکن است تاحدودی مانع از پرخوی شود.