کد خبر: مصرف-آنتی-بیوتیک-در-مرز-هشدار-آنتی-ب
۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۱۱

همزمان با آغاز هفته آگاهسازی آنتی بیوتیك، شبكه راديويي سلامت در برنامه هاي «فراسو»، «نيم نگاه» و «عصرتون سلامت» در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 26 و 27 آبان ماه به موضوعات مرتبط با اين روز مي پردازد.   

به گزارش خبرگزاری سلامت، «فراسو» عنوان برنامه اي از گروه بهداشت و تندرستي اين شبكه راديويي است كه هدف آن آگاهي، اطلاع رساني، تعامل با شنوندگان و ارائه راهكارهاي مناسب مي باشد.
اين برنامه راديويي، هر روز در اين برنامه راديويي از يكي از پزشكان متخصص دعوت مي شود تا در كنار كارشناس مجري برنامه به سوالات و پيامك هاي شنوندگان پاسخ و راهكارهاي مناسب را ارائه دهد.
روز چهارشنبه، برنامه «فراسو» با حضور دكتر به منش، دبير مركز اطلاع رساني دارو و سموم سازمان غذا و دارو به موضوع «مصرف منطقي داروها» خواهد پرداخت.
گفتني است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقيقه،به كوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستي» و گروه «تغذيه و سلامت»، بر روي موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز ، تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

هفته آگاهسازی «آنتی بیوتیك»
«نيم نگاه» مجله اي خبري و تحليلي است كه به بررسي موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف روان، جسم و اجتماعي مي پردازد.
روز چهارشنبه، در برنامه «نيم نگاه» كه كاري از گروه بهداشت و تندرستي شبكه راديويي سلامت است، از ساعت 12:30 به مدت 40 دقيقه با حضور دكتر نوشين محمد حسيني، دبير كميته ملي تجويز و مصرف منطقي دارو؛ دكترمرداني، متخصص عفوني؛ و دكتر مژدهي آذر، رئيس انجمن داروسازان، موضوع «هفته آگاه سازی آنتی بیوتیك: مصرف دارو» مورد بحث قرار مي گيرد.
گفتني است، برنامه «نيم نگاه» روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

 مصرف آنتی بیوتیک در مرز هشدار
هنگامی که مردم به خاطر یک عفونت ساده و مختصر بدون تجویز پزشک آنتی بيوتيک مصرف می کنند، مصرف متوالی و نابجای آن موجب توسعه مقاومت گونه ای از باکتری های مولد عفونت مي گردد و این بدان معنی است که در آینده این آنتی بيوتيک در درمان آن عفونت موثر نخواهد بود به علاوه مصرف زیاد از حد آنتی بيوتيک مي تواند موجب مشکلات زیادی شود.
در همين ارتباط، «عصرتون سلامت» برنامه اي از گروه تغذيه و سلامت شبكه راديويي سلامت، روز پنجشنبه، با حضور كوروش صمدپور، دكتراي تغذيه؛ مهدی صفایی، کارشناس مراقبت های فردی و اجتماعی؛ و دکتر شاه ویسی، کارشناس روانشناس درباره «مصرف آنتی بیوتیک در مرز هشدار» گفت و گو مي كند.
يادآور مي شود، برنامه راديويي «عصرتون سلامت»، پنجشنبه هر هفته، از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه، از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha