فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دستیابی به پلیس حرفه ای نیازمند آموزش کاربردی و مستمر است، گفت: ارتقاء امنیت و نظم در جامعه و کاهش خسارات با سرمایه گذاری در حوزه آموزش محقق می شود.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار "حسین اشتری" در جشنواره سراسری دو سالانه تجلیل از برترین های حوزه تربیت و آموزش ناجا با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش سراسری به ویژه معاونت آموزش و تربیت ناجا اظهار کرد: توجه بر مقوله آموزش به عنوان یکی از اولویت های نیروی انتظامی در سال 94 تعیین شد که این اولویت در سال جاری و سال آتی نیز دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه جهادی تربیت و آموزش افزود: انصافا با فعالیت این قرارگاه ، اقدام جهادی توأم با عمل و اعتقاد در حوزه تربیت و آموزش محقق شد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه "پیگیری " اصل مهم و پیش رونده در تحقق امور است، خاطر نشان کرد: با وجود گذشت دو سال از فعالیت و راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ، معتقدیم که "آموزش" باید به عنوان اولویت همیشگی دنبال شود. چرا که توجه به آموزش به موفقیت در مأموریت ها منتج می شود.

سردار اشتری بیان کرد: از همه فرماندهان ، روسای پلیس های تخصصی ، کارکنان و به ویژه معاونت آموزش تربیت ناجا، بازرسی کل ناجا و خصوصا جانشین فرمانده ناجا سردار "مومنی" به جهت اهتمام در توجه به امر آموزش تقدیر می کنم. انصافا سردار "مومنی" در پیگیری و تحقق توجه به مقوله آموزش نقش محوری داشتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی از نظر تعدد رده ها ، تنوع و گستردگی مأموریت ها با سایر سازمان ها متفاوت است و مأموریت خطیر استقرار نظم و امنیت با گستردگی جغرافیایی و مأموریتی برعهده ناجا است و این بیانگر  مأموریت خطیر ناجا می باشد.

وی اضافه کرد: معتقدیم با وجود مأموریت و وظیفه حساس و خطیر نیروی انتظامی ، پلیس باید حرفه ای باشد و دستیابی به "پلیس حرفه ای" ؛ نیازمند آموزش کاربردی و مستمر است.

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر اینکه توجه بر آموزش در نیروی انتظامی توقف ناپذیراست، افزود: آموزش باید در جهت نیازمندی های سازمان و در ابعاد مختلف دنبال شود.

وی عنوان کرد: نیروی انسانی بالاترین سرمایه ناجا است و کاهش خسارات و تلفات علیرغم افزایش مأموریت ها مهم ترین دستاورد توجه بر مقوله آموزش است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: سرمایه گذاری در آموزش به ارتقاء نظم و امنیت در جامعه و کاهش خسارات منتج می شود. در واقع هزینه بر محور آموزش "سرمایه گذاری " است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: همواره بر به کارگیری بهترین تجهیزات ، کتب آموزشی ، اساتید و ... در فرایند آموزش تأکید داشته ایم ، چرا که باید از همه امکانات و ظرفیت موجود در راستای توجه به آموزش و ارتقاء مهارت ها بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه فرماندهان و کارکنان باید همواره بر توجه به آموزش اهتمام و اراده ویژه ای داشته باشند ، افزود: یکی دیگر از دستاوردهای مطلوب "آموزش محوری "؛ افزایش اعتماد مردم به ناجا است چرا که در فرایند توجه به آموزش "تعالی رفتار فردی و سازمانی" و "اخلاق مداری" مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد:  بر اساس ارزیابی و نظرسنجی یکی از سازمان های رسمی میزان اعتماد و رضایت مندی مردم از ناجا رشد 4 درصدی داشته و در یک سطح بندی نیروی انتظامی حائز جایگاه چهارم از میان 30 دستگاه شده است.

سردار اشتری تأکید کرد: ارتقاء محبوبیت نیروی انتظامی در بین مردم یک سرمایه عظیم است و باید قدردان این سرمایه باشیم و این ثروت و سرمایه را ارتقاء و تداوم بخشیم.

وی با اشاره به اظهار رضایت مقام معظم رهبری از ناجا عنوان کرد: تلاش می کنیم خدمتگزاران شایسته و صادقی برای مردم باشیم. چرا که خدمت به مردم را توفیق و سعادت می دانیم و تمام تلاشمان این است که سرباز خوبی برای امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

گفتنی است، در این مراسم سردار "مجرد" رئیس کل بازرسی گزارشی از فرایند روند برترین های جشنواره سراسری دو سالانه آموزش و تربیت ارائه کرد.

همچنین از جانشین فرمانده ناجا سردار "اسکندر مومنی" ، فرمانده مرزبانی ناجا " سردار قاسم رضایی" ، رئیس بازرسی ناجا " سردار مجرد" و معاون تربیت و آموزش ناجا " سردار امیرحسین یاوری"  و جمعی از فرماندهان و مدیران این سازمان تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha