به گزارش طبنا ( خبرگزاری سلامت ) از ام اس ان(msn)، کارشناسان تغذیه می‌گویند،” اجازه ندهید ۶ عادت بد غذایی زیر، وزن مطلوب و سلامت‌تان را به خطر اندازند”:

۱- صبحانه نخوردن

به نظر می‌رسد که صرف‌ نظر‌کردن از صبحانه، روشی بسیار آسان برای کم‌کردن کالری‌های دریافتی است، اما بررسی‌ها نشان داده، افرادی که صبحانه نمی‌خورند، هنگام ناهار پرخوری می‌کنند. درضمن بنابه گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف صبحانه از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی می‌کاهد. بنابراین صبحانه را از دست ندهید.

۲- خوردن احساسی

افرادی که بابت موضوعی ناراحت می‌شوند  معمولا با خوردن شکلات و یا بستنی، قصد دارند که خودشان را آرام کنند. این بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. به جای آن به پیاده‌روی بروید و یا با دوست‌تان صحبت کنید.

۳- نوشیدنی‌های شیرین

خوردن نوشیدنی‌های شیرین اصلا کار هوشمندانه‌ای نیست. این نوشیدنی‌ها هرگز مانند غذاها به ما احساس سیری نمی‌دهند، حتی اگر به اندازه کالری‌های موجود در غذا، مصرف شده باشند.

۴- در رستوران غذا‌خوردن

غذاهای رستوران و بیرون از خانه بیش از حد لزوم کالری دارند. آنها بسیار چرب هستند و علاوه بر اینکه فرد را دچار اضافه وزن می‌کنند، بلکه موجب بیماری در او می شوند. بنابراین هرگاه بیرون از خانه هستید، از قبل برای خود غذا درست کرده و با خود ببرید.

۵- خوردن بی فکر

بسیاری از افراد جلوی تلویزیون می‌نشینند و تا می‌توانند خوراکی‌های مضر مانند چیپس می‌خورند. بنا به گفته محققان این افراد سه برابر از دیگران در معرض چاقی و بیماری‌های ناشی از آن هستند.

۶- همه یا هیچی

تعادل مورد نیاز برای موفقیت در لاغر‌شدن و لاغر باقی ماندن را حفظ کنید. مثلا اگر به دلیلی مجبور شدید، در اداره شیرینی بخورید، ناپرهیزی را به همان یک مورد محدود کنید و به خودتان باقی روز را مرخصی ندهید. این کار باعث می‌شود نسبت به پرهیز از خوردن خوراکی‌های مضر بی‌تفاوت شوید.

مترجم: نادیا زکالوند