به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محققان به نتیجه مشابهی نیز در مورد کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی پی بردند، به این ترتیب که پیاده روی با سرعت متوسط موجب کاهش ریسک این نوع مرگ تا ۲۱ درصد و با سرعت تند موجب کاهش ریسک مرگ تا ۲۴ درصد می‌شود.

به گفته محققان این تاثیرات محافظتی ناشی از میزان سرعت پیاده روی در گروه‌های سنی مسن تر، محسوس تر است. افراد ۶۰ سال به بالا که با سرعت متوسط پیاده روی می‌کنند ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از علل قلبی-عروقی هستند، و پیاده روی تند توسط همین گروه سنی موجب کاهش این ریسک تا ۵۳ درصد می‌شود.

«امانوئل استاماتاکیس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیدنی، در این باره می‌گوید: «سرعت تند به معنای پیاده روی با سرعت ۵ تا ۷ کیلومتر در ساعت است، که با عرق کردن و نفس نفس زدن همراه باشد که البته این میزان به آمادگی جسمانی هر فرد بستگی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش سرعت پیاده روی می‌تواند شیوه ساده‌ای برای بهبود سلامت و کاهش ریسک مرگ زودهنگام باشد.»(مهر)