دکتر فاطمه میرزائی در گفت‌وگو با طبنا (خبرگزاری سلامت) با بیان اینکه متاسفانه افرادی که خیلی سریع با رژیم‌های غذایی سنگین و کم کالری و بدون ورزش وزن کم می‌کنند، دچار عوارض شدید مانند ناراحتی کبد، پوکی استخوان، ریزش مو، افتادگی شدید پوست و … می‌شوند، گفت: زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید حتما در کنار رژیم غذایی مناسب از  تمرینات ورزشی هم استفاده کنید تا این تمرینات باعث تقویت عضلات و لیفت شدن همزمان پوست شما شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید کاهش وزن سالم داشته باشید اصرار به کاهش وزن سریع و زودهنگام نداشته و صبور باشید، کاهش وزن نیم تا یک کیلو در هفته با یک رژیم اصولی و صحیح همراه با ورزش می‌تواند بهترین نتایج سلامتی را بدون عوارض جانبی برای افراد به همراه داشته باشد.

میرزائی با اشاره به عادات غلط تغذیه‌ای، اضافه کرد: برخی می‌گویند که همیشه از روی گرسنگی غذا نمی‌خورند اما مثلا آخر غذا ته دیگ می‌خورند یا ️روغن زیتون را چاق کننده نمی‌دانند و ده‌ها مورد شبیه این را در هفته و ماه تکرار می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتقد است: حال آنکه اگر دو قاشق از خورش ظهر را کسر کنیم (که آخر ماه یک قابلمه می‌شود) گرسنه نخواهیم ماند ولی با اشتهای زیاد چه کار کنیم؟ باید بگویم که این اشتها نیست بلکه هوس خوردن است و اگر نمی‌توانیم از لقمه‌های اضافی دل بکنیم باید منتظر اضافه وزن هم باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه حداقل محدودیت در کسر کردن «لقمه‌های اضافه» بپذیریم و آن را همچون سایر محدودیت‌های زندگی در نظر بگیریم لازمه لاغری ماندگار است و نپذیرفتن آن مهم‌ترین علت شکست در کنترل وزن است.