به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، موسسه سرویس سلامت همگانی تراست در حال آزمایش توانایی این فناوری هوش مصنوعی جدید است تا دریابد آیا این فناوری قادر به انجام کارهای اداری نظیر ارائه خدمات اسکن و نتایج آزمایش خون از پزشکان عمومی به مشاوران بیمارستان است یا خیر.

به گفته سرویس سلامت همگانی مذکور، استفاده از این فناوری هشت برابر کارآمدتر از استفاده از نیروی انسانی است.

این سیستم سه ماه پیش در بیمارستان Ipswich راه‌اندازی شد و کار خود را آغاز کرد و توانست کار بیش از ۵۷۰ ساعتی کارمندان را خود به‌تنهایی انجام دهد. سرویس سلامت همگانی تراست ادعا می‌کند که با داشتن این سیستم آنها طی ۹ ماه آینده ۲۲۰ هزار پوند ذخیره خواهند کرد.

دارن آتکینس، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات این موسسه گفت: به این ربات‌ها هم می‌توان همانند انسان کاری را آموزش داد. در حال حاضر یک کارمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند عملکردی برابر با هشت نیروی انسانی داشته باشد.

پنج کارمند هوش مصنوعی که این موسسه از آنها استفاده می‌کند، کار مدیریت بیمارستان را با تقلید از صفحه کلید و کلیک ماوس روی رایانه‌های تراست انجام می‌دهند و به این ترتیب آنها قادر به انجام وظایفی مانند یک کارمند معمولی هستند.

این سیستم توسط شرکت فناوریThoughtonomy بریتانیا توسعه داده شده است.

سرویس سلامت همگانی تراست ادعا می‌کند که استفاده از این سیستم، زمان لازم برای پردازش مرحله اول مراجعه هر بیمار به پزشک را از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به پنج دقیقه کاهش داده است.

در هفته‌های آینده نیز تراست قصد دارد از این کارکنان هوش مصنوعی در بخش حسابداری و انجام پرسشنامه بیمار استفاده کند.(ایسنا)