کد خبر: رایحه-چوب-صندل،-روشی-برای-بهبود-سرطان-م
۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال نیوزتودی، محققان نوعی گیرنده بویایی در مثانه انسان کشف کرده‌اند که در بافت‌های سرطانی بیش از بافت‌های سالم یافت می‌شود. همچنین این گیرنده در ادرار افراد مبتلا به سرطان مثانه به مقدار بیشتری وجود دارد. محققان معتقدند می‌توانند با شناسایی این گیرنده در بدن فرد، وجود سرطان مثانه را به راحتی تشخیص دهند. سرطان مثانه فقط در ایالات متحده، حدود 55 هزار مرد و 17 هزار زن را به خود گرفتار کرده است.

در بررسی‌ها مشخص شده که این نوع گیرنده بویایی موجود در بافت‌های سرطان مثانه، در اصل پروتئینی است که به رایحه هایی چون چوب صندل و یا اجسامی که به آن بوها مربوط هستند، واکنش نشان می دهد. درحقیقت، این گیرنده پروتئینی به یکی از رایحه ها می پیوندد و موجب تغییر ساختار سلول های سرطانی و گردتر شدن آنها می شود و سلول ها در این حالت کمتر تقسیم شده و نمی توانند به اطراف خود حرکت زیادی داشته باشند.

محققان در بررسی های خود روی چوب صندل، متوجه شدند که رایحه این چوب می تواند برخی از مکانیسم های سلولی بهبوددهنده سیستم ایمنی بدن را نیز فعال و بدن را در برابر سرطان مثانه، مقاوم تر کند.

به گزارش طبنا، این کشف این نوید را می دهد که با استفاده از چوب صندل و ترکیبات موجود در آن، می توان رشد تومورهای سرطانی مثانه را محدود کرد و درمان جدید و بسیار موثری برای این بیماری به وجود آورد.

مترجم: نادیا زکالوند

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha