به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، از دیلی‌میل، محققان دانشگاه اکستر و آکسفورد، ۱۳۵ دانشجو که داوطلب تحقیق بودند را به ۵ گروه تقسیم کرده و از هر گروه خواستند که کاری را انجام دهند.

آنها از یک گروه خواستند، به احساسات متفاوتی که در بدن‌شان حس می‌کنند با علاقه و در آرامش، توجه نشان دهند. سپس از گروه دوم خواستند که تمرین عشق و مهربانی نسبت به خود انجام دهند. آنها باید نسبت به خود و البته افرادی که دوست داشتند، مثبت فکر می‌کردند.

محققان از گروه سوم و چهارم خواستند که صدای انتقادی درون‌شان را ضبط کرده و این صدا را به شکلی مثبت اما رقابتی برای خود درآورند. از گروه پنجم که گروه کنترل بودند، خواستند که تصور کنند در حال خرید از فروشگاه هستند و احساسات‌شان کاملا خنثی است.

نتایج نشان داد، آن گروه از داوطلبان که حرف‌های محبت‌آمیز و فقط مثبت به خود می‌زدند، در حالت آرامش قرار گرفتند و ضربان قلب آنها نسبت به گروهی که در مورد خود انتقادی و رقابتی فکر می‌کردند، بهتر و آرام‌تر می‌زد.

کارآیی قلب، وقتی سریع می‌زند، بسیار پایین می‌آید و نمی‌تواند به درستی خون و اکسیژن را به کل بدن، پمپاژ کند. در این وضعیت به مرور زمان سلول‌های قلب دچار کمبود اکسیژن می‌شوند و از بین می‌روند و در نتیجه فرد در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرد.

این بررسی نشان داد، قلب افرادی که به خود عشق می‌ورزند، به خوبی می‌زند و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، به راحتی خود را تطبیق دهد. درضمن عملکرد سیستم ایمنی بدن این افراد بهبود نشان داده بود.

افرادی که دستورالعمل‌های مثبتی را باید انجام می‌دادند، علاوه بر بهبود شرایط جسمانی‌شان، نسبت به خود و دیگران، احساس دلسوزی بیشتری داشتند.

اما آن گروه از داوطلبان که باید نسبت به خود انتقادی و رقابتی فکر می‌کردند، ضربان قلب‌شان افزایش یافت و بیشتر عرق کردند که هر دوی این علامت‌ها، نشاندهنده اضطراب و تهدید هستند.

این بررسی نشان می‌دهد برای درمان افراد افسرده، بهترین کار این است که به او یاد دهند خود را دوست داشته باشد و نسبت به خود خوب فکر کرده و دلسوزی کند.

به گزارش طبنا، محققان می‌‌گویند به خود عشق بورزید تا با بهبود حال روحی‌تان، جسم‌تان هم در وضعیت خوبی قرار گیرد.

مترجم: نادیا زکالوند