کد خبر: خوزستان-به-خون-نیاز-دارد-2500-نفر-گرفتار-تا
۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، عبدالعزیز فقهی، مدیرکل انتقال خون استان خوزستان، در ارتباط با فراخوان اهدای خون در این استان، اظهار کرد: به دلیل سردی هوا و بارندگی‌های هفته‌های گذشته آمار مراجعه جهت اهدای خون در این استان کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی نیاز به خون تازه و زیر 10 روز دارند، گفت: خوزستان بیش از 2 هزار و 500 بیمار مبتلا به تالاسمی داشته که بر اساس نیاز این افراد پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و فراخوان جهت اهدای خون صورت گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان خوزستان ادامه داد: ما بر اساس نیاز بیمارستان‌ها جهت اهدای خون فراخوان می‌کنیم و بر همین اساس از هموطنان عزیز در این استان تقاضا داریم که جهت اهدای خون خود به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

فقهی خاطر نشان کرد: خوزستان روزانه به حدود 450 واحد خون نیاز دارد که برای مصدومان تصادفات، بیماران مبتلا به سرطان، تالاسمی و افراد دارای انجام جراحی استفاده می‌شود که این نیاز نسبت به استان‌های مشابه  بیشتر است.

وی گفت:‌ هموطنان می‌توانند هر سه ماه یکبار جهت اهدای خون مستمر اقدام کنند و این مسئله علاوه بر اینکه برای سلامتی خودشان مفید است، امر خیر به شمار رفته و اجر اخروی نیز به همراه دارد. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha