به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، میوه و سبزیجات از منابع اصلی آنتی اکسیدان‌ها هستند که شامل ویتامین C، سلنیوم و بتاکاروتن هستند.

درحالیکه کاملا مشخص نشده است آنتی اکسیدان‌ها از ابتلا به بیماری پیشگیری می‌کنند، اما مطالعات نشان داده‌اند افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند.

از سوی دیگر ممکن است مصرف مکمل‌های آنتی اکسیدان مضر باشند. اینگونه مکمل‌ها دارای برخی عوارض هستند و می‌توانند با مشکلاتی نظیر سکته و سرطان پروستات مرتبط باشند.

از اینرو محققان توصیه می کنند مقادیر زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، اما از مکمل‌های آنتی اکسیدان به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی سالم استفاده نکنید.(مهر)