کد خبر: بهبودی-۶-هزار-و-۱۰۰-کودک-مبتلا-به-سرطان
۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
به گزارش خبرنگار طبنا (خبرگزاری سلامت)، دکتر آراسب احمدیان در نشست خبری موسسه خیریه محک اظهار کرد: محک ۲۷ سال پیش کار خود را به‌صورت داوطلبانه و خیرخواهانه جهت درمان کودکان مبتلا به سرطان شروع کرد و فعالیت این موسسه همچنان با همین هدف ادامه دارد. وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ کودک مبتلا به سرطان در این موسسه بهبود یافته‌اند، افزود: از سال ۱۳۷۰ که موسسه خیریه محک کار خود را شروع کرده است تاکنون برای بیش از ۳۰ هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر کشور تشکیل پرونده داده‌ایم و تمامی خدمات را برای این کودکان کاملا رایگان در اختیار قرار دادیم. هر روز ۶ کودک جدید تحت حمایت این سازمان قرار می‌گیرند. مدیرعامل موسسه محک یادآور شد: بنا بر بررسی‌های انجام شده تاکنون ۲۲ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود یافته، ۵۸ درصد در حال درمان هستند و ۲۲ درصد بهبود یافته‌اند. احمدیان گفت: خدمات روانشناختی برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها انجام می‌شود و حتی بعد از بهبودی نیز در صورت لزوم می‌توانند این افراد به موسسه خیریه محک مراجعه کنند و از خدمات روانشناسی بهره ببرند. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت همه‌جانبه داریم، گفت: بیمارستان محک یکی از برترین‌های مراکز درمانی تخصصی حوزه سرطان کودک در خاورمیانه است که خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی را به کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد. احمدیان با بیان اینکه تمرکز خیریه محک بر روی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای درمانگاهای فوق تخصصی در رشته‌های خون و آنکولوژی، قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب و روانپزشکی نیز هست بنابراین مؤسسه خیریه محک به دنبال کارهای اقتصادی نیست و ما گزارش عملکرد خود را به صورت شفاف ارائه می‌کنیم و از هر صد تومان هزینه‌ای که از سمت کمک‌های مردمی به حساب این موسسه واریز می‌شود 16 تومان صرف هزینه‌های لجستیکی و 84 تومان به طور مستقیم صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان می‌شود. وی با تاکید بر اینکه موسسه خیریه محک برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ کار خود را به‌صورت ممیزی SGS شروع کرده است، افزود: محک در سال ۱۳۹۷ و در هشتمین ممیزی موفق به کسب امتیاز ۹۲.۵ درصد ممیزی در میان تمامی موسسات مردم نهاد دارای گواهینامه معتبر در جهان رتبه اول را به دست آورده است.

مدیرعامل مؤسسه محک عنوان کرد: تجهیزات موسسه خیریه محک به روزرسانی شده است و اما همچنان اگر 11 سال از عمر تجهیزات مورد استفاده گذشته باشد نیاز به روزرسانی داریم بنابراین تمام تجهیزات آزمایشگاهی ما به روزرسانی می‌شود.

وی  گفت: به دلیل برخی نوسانات ارزی داروهای بیماران مبتلا به سرطان نسبت به سال گذشته 15 تا 50 درصد با افزایش قیمت همراه بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر 17 هزار کودک سرطانی در کشور تحت درمان قرار دارند که امیدواریم با تلاش مؤسسه محک و خیرین هر چه زودتر شاهد بهبودی هرچه سریع‌تر این کودکان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha