به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی میل، بنابرنظر کارشناسان تغذیه می‌توان با اتخاذ رژیم غذایی انرژی دهنده، خود را از خستگی و ضعف نجات داد.

خوراکی‌های حاوی آهن

اگر دچار خستگی دایمی هستید و در عین حال رنگ تان پریده و سردرد به سراغ‌تان می‌آید، پس بدن تان دچار کمبود آهن شده است. زرده تخم مرغ سرشار از آهن است. آهن برای تشکیل هموگلوبین، پروتئین موجود در گلبول های قرمز خون، ضروری است و اکسیژن را به تمام نقاط بدن حمل کرده و به ماهیچه ها، بافت و سلول های بدن، انرژی می‌رساند. کمبود آهن موجب ضعف و بی‌حالی می شود.

خوراکی های حاوی ویتامین C

مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین C مانند فلفل قرمز یا سبزیجات سبزرنگ و عدس کمک می کند که آهن به خوبی جذب بدن شود.

کربوهیدرات‌ها

اگر همراه با احساس خستگی، میل شدیدی به مواد قندی دارید و یا هنگام انجام دادن کارهای فیزیکی، به سرعت خسته می‌شوید، پس باید کربوهیدرات مصرف کنید. برنج قهوه‌ای به علت اینکه منبعی عالی از کربوهیدرات‌های پیچیده و دارای فیبر است، گزینه خوبی است. کربوهیدرات‌ها به سرعت به بدن انرژی می‌رسانند و موجب حفظ انرژی در بدن می‌شوند. به جای نان سفید، نان قهوه‌ای مصرف کنید.

خوراکی‌های حاوی منیزیم

اگر در کنار خستگی و بی‌حالی، در ماهیچه‌هایتان هم احساس گرفتگی می‌کنید و در عین حال مضطرب و زودرنج شده‌اید، دچار کمبود منیزیم هستید. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، دارای منیزیم بوده و به بدن خسته، انرژی بسیاری می‌رسانند. در واقع با فعال کردن آنزیم تولیدکننده انرژی، موتور بدن را به راه می‌اندازند.

از دیگر خوراکی‌ها نیز می‌توان به غلات کامل و ماهی نیز اشاره کرد. ماهی علاوه بر برطرف کردن خستگی، اضطراب و کمبود حافظه را نیز درمان می کند.

مترجم: نادیا زکالوند