کد خبر: بازی-رایانه‌ای-ضد-دیابت-هم-تولید-شد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از آسین ایج، به تازگی یک بازی رایانه‌ای ضددیابت هم تولید شده که به مغز افراد می‌آموزد تا کمتر شکر مصرف و بدین شکل سلامتی خود را حفظ کنند. محققان برای اولین بار بازی رایانه‌ای را طراحی کرده‌اند که بخش‌هایی از مغز را هدف قرار می‌دهد که به پالس‌های تحریک کننده نیاز به شکر را منتشر می‌کنند. با از کار افتادن این بخش‌های مغز و عدم انتشار پالس توسط آنها مغز از شکر احساس بی نیازی می‌کند.

پژوهشگران امیدوارند در آینده با طراحی بازی‌های مشابه بتوانند مغز را به گونه ای دستکاری کنند که بتواند از برخی عادات ناپسند دیگر مانند لذت بردن از کشیدن سیگار یا پرخوری نیز دست بردارد.

بازی یادشده با موفقیت بر روی 109 داوطلب که همگی اضافه وزن داشته و علاقه زیادی به خوردن انواع شیرینی و شکر داشتند آزمایش شده و نتیجه آن امیدبخش بوده است.

 این بازی که در دانشگاه درکسل آمریکا طراحی شده فعلا در مرحله آزمایشی است و البته واکنش زنان به آن در مجموع بهتر از مردان بوده است.

در فرایند بازی مذکور ابتدا مواد شیرین مورد علاقه هر فرد شناسایی می‌شود و سپس فرایند بازی به گونه ای پیش می‌رود که کاربر مجبور شود در برابر وسوسه خوردن این شیرینی‌ها مقاومت کند تا به موفقیت برسد. روند بازی و دشواری آن نیز در هر مرحله بیشتر می‌شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha