کد خبر: اعزام-43-هزار-زائر-مدینه-اول-به-حج-از-27-تیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸

 به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) اعزام زائران خانه خدا به حج تمتع از 27 تیرماه آغاز می‌شود و با توجه به مشخص شدن زمان پروازهای مدینه اول و مدینه بعد، زائران در مدت زمان مشخص شده باید آمادگی‌های لازم برای اعزام را داشته باشند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، در حج تمتع سال جاری 85 هزار و 200 زائر از کشورمان به عربستان اعزام می‌شوند که 43 هزار زائر مدینه اول و بیش از 42 هزار نفر نیز مدینه بعد هستند.

سفر زائران مدینه اول باحضور در مدینه و زیارت مسجدالنبی(ص) آغاز می‌شود و پس از انجام اعمال و مناسک، در وداع با مسجدالحرام پایان می‌یابد. زائران مدینه بعد نیز پس از اعمال و مناسک حج و وداع با مسجدالحرام به مدینه و مسجدالنبی(ص) مشرف می‌شوند.

اعزام‌های زائران خانه خدا در مدینه اول از 27 تیرماه آغاز می‌شود و تا 19 مردادماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه دوم نیز از 8 تا 24 مردادماه صورت می‌پذیرد.

زائران ایرانی از ایستگاه‌های پروازی به مدینه منوره و جده اعزام می‌شوند که بر اساس توافق ایران و عربستان که حدود 15 سال گذشته در کمیسیون مشترک اقتصادی اتخاذ شده است، نیمی از این پروازها از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نیمی دیگر از سوی هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha