به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، مهندس نسیم تربتی با اشاره به اینکه سامانه MDR آماده دریافت گزارشات مردمی و مراکز ارائه‌کننده خدمت در خصوص مشکلات کیفی برخی محصولات تجهیزات پزشکی است، گفت: در صورت محرز شدن مشکلات فنی در محصول از طریق این سامانه، توزیع آن محصول متوقف می‌شود و توزیع شده‌ها نیز جمع‌آوری می‌شوند تا بررسی‌‌های لازم انجام شود و اقدامات اصلاحی صورت پذیرذ.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی افزود: علاوه بر این، پایش تجهیزات پزشکی در سطح عرضه از سوی کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم انجام می‌شود. بنابراین مردم و کادر درمانی از کیفیت و استانداردبودن تجهیزات پزشکی موجود در سطح عرضه اطمینان خاطر داشته باشند چراکه کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی بصورت لحظه‌ای گزارش‌های رسیده از سامانه‌های آنلاین و برخط را مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

تربتی در ادامه گفت: در حال حاضر براساس گزارش‌هایی که در سامانه  MDR (Medical Device Reporting) ثبت شده‌اند، مشکلات کیفی اعلام و گزارش شده برای تجهیزات پزشکی مورد استفاده در سطح کشور بسیار محدود است.

وی در پایان خاطرن شان کرد: علاوه بر دسترسی ایجاد شده برای تمامی موسسات پزشکی و عموم افراد جامعه جهت ثبت و گزارش مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی در سامانه MDR، تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان کمپانی‌های خارجی نیز باید  جهت اعلام فراخوان‌(Recall)های تجهیزات پزشکی خود به اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، از طریق سامانه مذکور اقدام کنند. همچنین کمپانی‌های سازنده خارجی نیز می‌توانند جزئیات فراخوان تجهیزات پزشکی ساخت خود را همراه با ذکر اقدام‌های اصلاحی متناظر به پست الکترونیکی  Recall@imed.ir ارسال کنند.