کد خبر: اضطراب-یکی-از-دلایل-مهم-ناباروری-در-زنا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی میل، بنابه گفته متخصصان، اضطراب یکی از دلایل مهم عدم باروری در زنان است. داشتن اضطراب در حد ملایم به ما در پیگیری اهداف‌مان کمک می‌کند اما وقتی آن طولانی می‌شود، بدن در حالت "فرار یا مبارزه" قرار می‌گیرد و موجب ترشح هورمون کورتیزول (هورمون اضطراب) و آدرنالین در جریان خون می‌شود. این واکنش دقیقا خلاف مکانیسم " غذا دادن و تولید مثل" است و به بدن می‌گوید اکنون وقت فرزندآوری نیست.

از دلایلی که باعث اضطراب در زنان می‌شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* معمولا زن‌هایی که به فکر بچه‌دار شدن می‌افتند، چنان مضطرب می‌شوند که نمی‌توانند از رابطه جنسی خود، لذت ببرند و بدن‌شان در حالت تنش قرار می‌گیرد و توانایی باردار شدن را از دست می دهند.

* گاهی اوقات زن‌ها زمانی که قصد بارداری دارند، دچار افسردگی و تغییرات در خلق و خوی‌شان می شوند و به همین دلیل زندگی و رابطه زناشویی‌شان را مانند قبل ساده نمی‌گیرند و دچار مشکل و در نتیجه اضطراب می شوند.

* وقتی زنی نسبت به بارداری زنان دیگر حسادت می‌کند خود را گرفتار خجالت و احساس سرافکندگی کرده و اندوه ناشی از این احساس، در باروری او تاثیر منفی می‌گذارد.

این زنان باید واقع بین باشند و بدانند که گاهی اوقات باردار شدن، بیشتر از آنچه که فکر می‌کنند، طول می‌کشد و به جای اینکه دایما روی احتمال ناباروری متمرکز شوند، به کارهایی که دوست دارند انجام دهند و زندگی‌شان را لذت‌بخشتر می کند، فکر کنند. لحظات رابطه جنسی خود را با فکر بچه دار شدن، خراب نکنند و موجب اضطراب در خود و همسرشان نشوند. در ضمن مشکل عدم باروری خود را با هرکسی در میان نگذارند و فقط با یک متخصص مشورت کنند تا بیهوده گرفتار اضطراب های ناشی از نصیحت های ناآگاهانه از سوی افراد غیرمتخصص نشوند.

مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha