معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر با بیان این که داوطلبان با درجه ایثار بدون انجام آزمون استخدامی جذب جمعیت هلال احمر می شوند، تاکید کرد: در حال حاضر ١٤٠ نفر از داوطلبان با درجه ایثار در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که این افراد به صورت موردی و خارج از برگزاری آزمون برای تیم های واکنش سریع، جذب جمعیت هلال احمر می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر حسن ابولقاسم گرجی در خصوص استخدام  جمعیت هلال احمر در دوره جدید، گفت: هر سازمانی برای تعالی، نیازمند نیروی انسانی، منابع و تجهیزات است که در راس این سه مورد، نیروی انسانی قرار دارد که جمعیت هلال احمر برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر بازنشسته شده اند که براساس قانون به ازای بازنشسته شدن 2 نفر از نیروهای دستگاه ها، استخدام یک نفر امکان پذیر می شود، با توجه به تعداد نیروهایی که بر اثر بازنشستگی از جمعیت هلال احمر خارج شده اند و براساس مجوزی که از سازمان مدیریت و برنامه ريزي و شوراي عالی جمعیت گرفته شد، امکان استخدام ٧٥٠ نفر در جمعیت هلال احمر میسر شد که این استخدام از طریق برگزاری آزمون استخدامی انجام خواهد شد.

به گفته معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، این ٧٥٠ نفر از میان داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر در شعب و پایگاه های این جمعیت انتخاب می شوند که از این تعداد ٦٥٠ نفر از نیروهای بومی با تعهد خدمت ١٠ ساله برای شعب و پایگاه ها و ١٠٠ نفر نیز برای جمعیت هلال احمر استان ها استخدام می شوند و افراد خارج از این خانواده بزرگ، امکان شرکت در آزمون و استخدام وجود نخواهند داشت.

70درصد سوالات آزمون، تئوری و ٣٠  درصد عملي است

دکتر گرجی در باره سوالات آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر اظهارداشت: تمامی سوالات توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و به تعداد واجدین شرایط شرکت در آزمون تکثیر می شود که ٧٠ درصد سوالات طراحی شده تئوری و ٣٠ درصد نیز به صورت عملی خواهد بود.

وی یادآور شد: پس از برگزاری آزمون، واجدین شرایط برای احراز صلاحیت به گزینش جمعیت هلال احمر معرفی می شوند تا پس از گزینش نهایی در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت شوند.

داوطلبان با درجه ایثار بدون آزمون جذب هلال احمر می شوند

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه داوطلبان با درجه ایثار بدون انجام آزمون استخدامی جذب جمعیت هلال احمر می شوند، بیان کرد: در حال حاضر ١٤٠ نفر از داوطلبان با درجه ایثار در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که این افراد به صورت موردی و خارج از برگزاری آزمون برای تیم های واکنش سریع، جذب جمعیت هلال احمر می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: این افراد در صورتی که در رشته مرتبط تحصیل نکرده باشند با توجه به اینکه پست سازمانی نامرتبط با رشته آنها است به صورت نیروی قراردادی کارمعین در جمعیت هلال احمر فعالیت خواهند کرد، البته در صورت تحصیل در رشته های مرتبط امکان جذب به صورت نیروی پیمانی و رسمی را نیز خواهند داشت.

دکتر گرجی با اشاره به اینکه سهمیه استخدامی داوطلبان با درجه ایثار متفاوت از سهمیه ٧٥٠ نفری آزمون استخدامی است، خاطرنشان کرد: استخدام ١٤٠ داوطلب با درجه ایثار، خارج از سهمیه استخدامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha