به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی میل، رژیم غذایی سخت و مصرف نکردن برخی از وعده‌های غذایی روز و همچنین رژیم‌های سم زدایی، چه در زمانی کوتاه و چه طولانی انجام شوند، بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر رسانده و فرد را به پرخوری متمایل می‌کنند.

محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مرتب تمام وعده‌های غذایی روز، بهترین روش برای حفظ وزن مناسب بدن و کنترل آسان‌تر آن است. این محققان با بررسی ۴۹۰۰ مرد و زن جوان، ابتدا در ۲۴ سالگی و سپس در ۳۴ سالگی آنها، به این نتیجه رسیدند که بیشتر این افراد در این دوره ۱۰ ساله چاق‌تر و فقط ۷.۵ درصد از زن ها و ۳.۸ درصد از مردها لاغرتر شده بودند. موفقیت این درصد کم افراد در لاغر شدن و کنترل وزن‌شان، مرتب و منظم غذا خوردن بود و دیگر اینکه آنها هرگز از هیچ نوع رژیم غذایی برای لاغر شدن پیروی نکرده بودند.

البته در بررسی‌های گذشته، محققان معتقد بودند که از دست دادن برخی از وعده‌های غذایی روز، نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه خطر مقاومت به انسولین و دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد و اکنون در بررسی تازه آنها به این نتیجه رسیدند که منظم و به اندازه کافی غذا خوردن باعث می‌شود عملکرد بیولوژیکی طبیعی بدن ، به درستی کار کند و سوخت و ساز در شرایط مطلوبی قرار گرفته و فرد بتواند وزن خود را به خوبی کنترل کند.

به گزارش طبنا، محققان می‌گویند که با تمرکز روی تفاوت‌های فردی و دریافت مقدار مناسب کالری در روز و داشتن عادات غذایی مناسب و همچنین ورزش می‌تواند، وزن افراد را بدون اینکه به بدن آنها صدمه ای برساند، کنترل کند.

مترجم: نادیا زکالوند