به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان جهت آگاهی‌رسانی و ترویج زندگی سالم در زنان با همکاری «‌مای لیدی» و موسسه خیریه بهنام دهش پور کلید خورد.

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، بهمن دهش پور، پدر مرحوم بهنام دهش پور از موسسان این موسسه خیریه در نشست خبری که در ارتباط با پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف این پویش «همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان پستان» است بنابراین دغدغه مرحوم پسرم (بهنام) از تشکیل این موسسه مردم نهاد، کاهش رنج و درد بیماران مبتلا به سرطان بود و با آنکه خود مبتلا به سرطان بود، بسیار تلاش کرد تا گام‌های موثری در راستای حمایت از بیماران مبتلا  به سرطان و خانواده‌های آنان برداشته شود.

وی افزود: بسیار خوشحالم که می‌بینم پس از گذشت سال‌ها، موسسه خیریه بهنام دهش پور توانسته است به جایگاهی دست یابد که به عنوان یکی از اعضای خانواده مبتلایان به سرطان مطرح شود و حامی سلامت جامعه باشد.

در ادامه لیلی رضایی، مدیرعامل موسسه خیریه بهنام دهش پور در خصوص این پویش سراسری اظهار کرد: رسالت موسسه خیریه بهنام دهش پور، حمایت از سلامت جامعه و همچنین یاری رسانی به مبتلایان سرطان است، به همین منظور و در جهت جذب حمایت مالی از برندهای مطرح، پویش سراسری و ملی پیشگیری از سرطان پستان از امروز و با همکاری شرکت زرین رویا تحت عنوان برند مای لیدی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه بهنام دهش پورخاطرنشان کرد: موسسات مردم نهاد و خیریه در تمامی جوامع به عنوان ستون‌های همیاری دولت‌ها در حوزه‌های سلامت و آموزش شناخته می‌شوند و موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز در طول مدت فعالیت خود، همواره تلاش داشته تا نقشی موثر در جامعه ایرانی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به آنکه درمان سرطان و مخصوصا سرطان پستان که به عنوان یکی از بیماری‌های شایع در میان زنان ایرانی شناخته می‌شود، بسیار زیاد است، تصمیم گرفته شد تا در حوزه پیشگیری از این سرطان پیشقدم باشیم.

رضایی با اشاره به آنکه کنترل و درمان بیماری در مرحله ابتدایی در بهبود بیمار موثر است، اظهار کرد: بسیاری از بیماران به دلایل مختلف از جمله موارد فرهنگی و اقتصادی از بیماری خود مطلع نیستند و زمانی که به پزشک و یا موسسه خیریه بهنام دهش پور مراجعه می‌کنند، بیماری وارد مرحله حاد شده و امکان درمان و بهبود کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل موسسه خیریه بهنام دهش پور در خصوص تفاهم نامه با برند مای لیدی و علت انتخاب این برند گفت: حامیان بسیاری برای حمایت از موسسه و مبتلایان به سرطان به ما مراجعه می‌کنند اما برند مای لیدی به صورت دقیق در راستای مسئولیت اجتماعی خود قصد ورود به حوزه درمان و پیشگیری سرطان پستان را داشت و با توجه به آنکه اکثریت مبتلایان تحت پوشش این موسسه را بیماران سرطان پستان تشکیل می‌دهند، مدیران موسسه بر همکاری با برند مای لیدی به توافق رسیدند.

در ادامه حیدر میزبان، مدیرعامل شرکت زرین رویا که تحت عنوان برند مای لیدی در این پویش، حضور دارد، عنوان کرد: در ابتدا خدا را شاکرم که نعمت بزرگ کمک به هم نوع به شرکت زرین رویا اعطا شد و بسیار خرسندم که امروز خانواده بزرگ این شرکت با همکاری موسسه خیریه بهنام دهش پور، گام موثری را در جهت سلامت جامعه بر می‌دارد‌. مسئولیت اجتماعی، واژه جدیدی در ادبیات صاحبان کسب و کار ایرانی نیست. حمایت صاحبان کسب و کار از نیازمندان و کمک به هم نوع در طول قرن‌ها در منش و مرام فعالان اقتصادی وجود داشته و اگر امروزه به عنوان یک راهکار برندسازی در دنیا مطرح است در ایران سابقه‌ای تاریخی دارد. شرکت زرین رویا که با برند مای لیدی در این پویش ملی همکاری دارد، خود را موظف به حضور در امور عام المنفعه می‌داند.

وی افزود: جامعه شرایط اقتصادی سختی را سپری می‌کند و اصول شرعی و انسانی حکم می‌کند که به یاری هموطنان در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها بشتابیم و از آن جهت از کلمه شتاب، استفاده می‌کنم چراکه هر لحظه که از درد یک دردمند کاسته شود، لحظه‌ای آرامش به جامعه و در نهایت به خود ما برخواهد گشت.

میزبان اظهار کرد: اگر سعدی، حافظ، مولانا، پروین اعتصامی و سایر مشاهیر کشور که از منزلت انسانی سخن گفته اند امروز در این جمع بودند، حرکتی را آغاز می‌کردند که ما و با مشارکت همه اقشار جامعه و رسانه ها آغاز کردیم.

آرش طوسی، قائم مقام مدیرعامل شرکت زرین رویا در ادامه اظهار کرد: هدف از آغاز این پویش ملی و سراسری، مراقبت از زیبایی زن ایرانی است چرا که شعار مای لیدی مبنی بر این بوده که زن بودن زیبا است.

وی ادامه داد: شرکت زرین رویا در سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ پا به حوزه سلولزی و بهداشتی با هدف کیفیت جهانی، دانش روز و نیاز خانواده ایرانی گذاشت. این شرکت با برندهای مای لیدی، مای بیبی و ایزی لایف، تلاش دارد تا در سه حوزه مهم زنان، کودکان و سالمندان نقش موثری داشته باشد چرا که عمده آسیب‌های سلامتی در این بخش‌ها است.

طوسی افزود: عزت نفس، محافظت و سلامت، راحتی و آزادی سه ضلع برند مای لیدی در ارائه محصول و خدمات است و اگر امروز مای لیدی در کنار موسسه خیریه بهنام دهش پور حضور دارد، حمایت از زن ایرانی در تحقق این موضوعات است‌.

معاون بازاریابی و فروش شرکت زرین رویا افزود: شرکت زرین رویا نیازی به تبلیغ ندارد چرا که از هر ۳ خانه ایرانی، محصولات زرین رویا در ۱ خانه حضور دارد اما آنچه نیاز به تبلیغ و فرهنگ سازی دارد، پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان است.

مهرنوش خوشخونژاد، نائب رئیس و عضو هیات مدیره موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز در خصوص این پویش سراسری اظهار کرد: تجربه غربالگری در موسسه خیریه بهنام دهش پور در مورد سرطان پستان و شناسایی افراد بیمار و مستعد بیماری ثابت کرد که پیشگیری و شناسایی افراد مبتلا به سرطان پستان که در دوره ابتدایی بیماری هستند اما از بیماری خود آگاهی ندارند، باید در اولویت قرار گیرد به همین منظور، این پویش می‌تواند گام مهمی در کنترل بیماری سرطان پستان باشد.

وی افزود: فرهنگ سازی رکن اصلی پویش‌های مردم نهاد است و آنچه در این پویش باید مورد توجه قرار گیرد، ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است بنابراین از تمامی اندیشمندان،اصحاب رسانه و متولیان امر فرهنگ و سلامت کشور می خواهم به پویش ملی پیشگیری از سرطان پستان بپیوندند، چرا که زن سالم رکن اصلی جامعه سالم است.

گفتنی است، ایستگاه‌های پیشگیری از سرطان پستان‌ در شهرهای تهران، کاشان، کرج، ارومیه، شهرکرد، مشهد، دزفول، زنجان، سمنان، قم، کرمان، سنقر، بروجرد، آمل، ساری، نور، ساوه و میبد مستقر و از طریق آگاه سازی چهره به چهره و توزیع بروشورهای آموزشی در زمینه سبک زندگی سالم، پیشگیری از سرطان سینه و خودآزمایی سرطان پستان جهت اطلاع‌رسانی برگزار شد.