کد خبر: کم-شدن-ازدحام-مسافرین-در-مترو-با-توسعه-و
۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، علی بختیار درباره وضعیت استفاده از  خودرهای تک سرنشین بویژه در کلان شهرها از جمله پایتخت،گفت: نمی‌توان بدون توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی‌ از جمله افزایش خدمات کیفی وکمی‌در حوزه حمل ونقل، انتظار داشت که شهروندان وسایل نقلیه همگانی را بر خودروهای شخصی ترجیع بدهند. نماینده مردم گلپایگان وخوانسار در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه ازدحام در  واگن‌های مترو جابجایی مسافرین را بسیار دشوار کرده است تصریح کرد: در برخی مواقع ازدحام در  واگن‌های مترو به حدی است که فرد برای ورود یا خروج از واگن‌های مترو با مشکل اساسی روبرو می‌شود. بختیار افزود: مترو پایتخت با افزایش میزان واگن‌های مترو، بطور حتم قابلیت  جابجایی 5میلیون مسافر را در روز دارد بنابراین باید در سال 98  خدمات کیفی و کمی‌مترو پایتخت دگرگون شود تا بتوان انتظارداشت مردم در سال جدید، وسایل نقلیه همگانی را جایگزین خودروهای شخصی بکنند. وی ادامه داد: کنترل مصرف حامل‌های انرژی با استفاده از وسایل نقلیه همگانی مدرن امکان پذیر است بنابراین الزامی‌ است که علاوه بر افزایش امکانات حمل ونقل همگانی، فرهنگسازی در استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی‌نیز مدنظر قرار  بگیرد. عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس بابیان اینکه عدم استفاده شهروندان از  خودروهای تک سرنشین در حوزه حمل ونقل شهری  نیازمند افزایش خدمات و توسعه کیفی حمل ونقل است یادآور شد: ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس‌های بی‌ارتی با اجرایی طرح استفاده شهروندان از وسایل نقلیه همگانی همخوانی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha