کد خبر: سامانه-۱۹۰-شنوای-صدای-مردم-درعرصه-سلام
۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، علیرضا عسگری در همایش استانی مدیران شبکه بهداشت و درمان، روسای بیمارستان‌ها و کارشناسان نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نگاه بهداشتی باید در حوزه‌های درمانی نیز نهادینه شود، اظهار داشت: اگر حوزه بهداشت در یک دانشگاه بر این مهم صحه بگذارد و نگاه کارگزاران حوزه درمان آن دانشگاه بر امر بهداشت استوار باشد، آن دانشگاه در مسیر درستی قدم برداشته است. وی افزود: دومین راه نجات سلامت کشور، نگاه قوی به حوزه آموزش است، چرا که دانشجو به روش رفتار و عملکرد اساتید خود با دقت بسیار توجه ‌می‌کند و از آن الگو ‌می‌گیرد، بنابراین نیازی نیست که استاد سخنی بگوید، بلکه دانشجو از شیوه نگرش استاد، آنچه را که لازم است، یاد ‌می‌گیرد. در نتیجه توجه به آموزش باید از صفر تا صد باشد. عسگری با بیان اینکه آنچه رضایتمندی و خرسندی مردم را به همراه ‌می‌آورد، رفتار ما است، خاطرنشان کرد: اگر بهترین امکانات را در مراکز درمانی فراهم کنیم، اما رفتارمان با بیمار و خدمت گیرنده صحیح نباشد، رضایت بیمار جلب نخواهد شد. بیمار نیاز دارد تا بعد از بستری یا عمل جراحی، پزشک خود را بر بالین ببیند. وی افزود: رفتارسازی باید از سطح عالی تا سطح پایین حوزه‌های سلامت جاری شود. اگر رفتارسازی کنیم، تمام امور صحیح انجام خواهد شد و در واقع هدفی که درصدد هستیم با نظارت به آن دست یابیم، محقق ‌می‌شود. مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه 190 شنوای صدای مردم در عرصه سلامت است، تصریح کرد: مردم، رسانه‌ها و جامعه باید به این نکته که جنس کار در حوزه سلامت سخت و کار کردن در این حوزه با سایر حوزه‌ها بسیار متفاوت است، واقف باشند. وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که کشورما از سوی بیگانگان تحت فشار قرار دارد، باید دست به دست هم داده و تلاش کنیم تا مردم کمترین آسیب را ببینند. این روزها باید بیشتر به فکر مردم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha