کد خبر: بزرگترین-هواپیمای-جهان-سرانجام-پرواز
۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از ورج، بزرگترین هواپیمای جهان سرانجام صبح روز شنبه با موفقیت پرواز کرد. این هواپیمای 250 تنی دارای بالی به پهنای 117 متر بوده و دو بدنه مجزا دارد. دو بدنه این هواپیما از طریق ادامه بال بلند آن به یکدیگر متصل می شوند. هواپیمای یادشده دارای 6 موتور جت نیز می باشد.

پرواز این هواپیما که توسط شرکت Stratolaunch ساخته شده، در ساعت ده صبح به وقت محلی از پایگاه هوایی Mojave  کالیفرنیا رخ داد. از این هواپیما برای پرتاب انواع راکت به فضا استفاده خواهد شد. این پرواز آزمایشی در حدود 150 دقیقه به طول انجامید و فرود آن نیز با امنیت کامل رخ داده است.

هواپیمای مذکور به گونه ای طراحی شده که می تواند در ارتفاع 10670 متری از سطح زمین هم پرواز کند. ارتفاع یادشده برای پرتاب راکت به مدار زمین کاملا مناسب است. شرکت خصوصی Northrop Grumman برای استفاده از این هواپیما برای پرتاب راکت Pegasus XL به فضا قراردادی با Stratolaunch امضا کرده است.

سرعت این هواپیما در پرواز آزمایشی به 280 کیلومتر در ساعت و ارتفاع آن نیز 4572 متر از سطح زمین رسید. این پرواز در شرایطی صورت می گیرد که شرکت سازنده در ماه های گذشته بیش از 50 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و برنامه های قبلی برای تولید راکت های فضایی اختصاصی خود را کنار گذاشته بود. علت اصلی این تغییرات مرگ پل آلن موسس این شرکت و یکی از بنیانگذاران ماکروسافت در سال 2011 بوده است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha