کد خبر: افزایش-تجردگرایی-در-جامعه-بیش-از-11-میلی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، ناهید تاج‌الدین در توضیح تذکر کتبی‌اش به وزیر ورزش و جوانان در خصوص  دلیل عدم اجرای بند ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم که به امضای ۴۹ نماینده  قرائت شد، گفت: بر اساس بند "ث"  ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است طبق سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سند جمعیت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری نهاد‌های ذی‌ربط، به منظور تقویت و تحکیم جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم و تعالی خانواده و کارکردهای اصلی آن، با رعایت شاخص‌های الگو و سبک زندگی اسلامی با ایجاد ساز و کارها و تامین اعتبارات لازم در قالب بودجه سنواتی از ترویج ازدواج موفق، پایدار و آسان، فرزندآوری و تربیت فرزند صالح و ارزش دانستن ازدواج پشتیبانی و حمایت کند .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالیست که  طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور بیش از  ۱۱ میلیون جوان ایرانی مجرد داریم که سن متعارف ازدواج را رد کرده‌اند و هرگز ازدواج نکرده‌اند .

وی ادامه داد: طبق آمار دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سن  تجرد قطعی هستند و این تعداد زنان هرگز ازدواج‌ نکردند.

میل به تجرد در جامعه بسیار قوت گرفته است

 تاج‌الدین افزود: همچنین در سال‌های گذشته نرخ رشد خانوارها ۲.۷  درصد در حالیکه نرخ رشد جمعیت ۱.۲۴  بوده و میل به تجرد در جامعه بسیار قوت گرفته است .

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بنابراین ضروری است وزارت ورزش و جوانان گزارشی از عملکرد خود در اجرای بند "ث " ماده ۱۰۲  قانون برنامه ششم به نمایندگان مجلس ارائه دهد  و نسبت به  عدم  اجرای برنامه ششم در زمینه حمایت از  ترویج ازدواج  و ارزش دانستن  آن توضیحات لازم را ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha