گل گهر؛ قطب غیرقابل انکار تولید فولاد کشور

استاندار کرمان در مراسم تجلیل از همکاران نمونه شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر سیرجان گفت: ۳۷ هزار نفر در گل‌ گهر شاغل هستند و بخش عمده‌ ای از تولید فولاد کشور و قطب غیرقابل انکار تولید فولاد کشور به شمار می‌ رود.  

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار امروز سه‌ شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از همکاران نمونه شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر سیرجان، گفت: بهترین جامعه کارگری استان کرمان را در مجموعه گل گهر داریم و اگر این مجموعه معدنی و صنعتی فعال و موفق شده، پشتوانه آن کارگران پرکار و خوش فکر قرار دارند.

وی؛ ضمن تجلیل از کارگران به ویژه در شرکت صنایع معدنی گل گهر سیرجان ضمن اشاره به توانمندی های این مجموعه، افزود: در حوزه توسعه این شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده، روزی از اینجا سنگ آهن صادر می شد، اما امروز زنجیره از معدن تا ورق شکل گرفته است.

استاندار کرمان در ادامه به مناسبت روز کار و کارگر اظهار داشت: تولید مهمترین نیاز فعلی کشور است و موفقیت هر مجموعه تولیدی کارگران خوب و ماهر آن مجموعه هستند.

فداکار بیان کرد: دیروز مردانی در زمان جنگ به جبهه رفتند و نگذاشتند مشکلی برای کشور پیش بیاید، امروز کار شما کارگران و تولیدکنندگان کمتر از مجاهدت ها و رشادت های رزمندگان زمان دفاع مقدس نیست.

وی تصریح کرد: مجموعه گل گهر سیرجان از بهترین مجموعه های کارگری استان کرمان است و در کارها و پروژه های توسعه ای استان جزو اولین ها، پیشتاز و پیشقدم است، که تیزرو بودن و چابکی از مشخصه های این شرکت محسوب می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: مجموعه های فولادی استان کرمان تقریبا همه از شرکت گل گهر منشعب شده اند و به زودی مجموعه گل گهر رتبه اول تولید فولاد کشور را به دست می آورد.

فداکار ادامه داد: پشتوانه مدیر موفق، همکاران و نیروهای آن است و همین نکته موجب شده تا گل‌ گهر مجموعه موفقی در استان باشد.

وی بیان داشت: گل‌ گهر جزو اولین‌ ها در فعالیت های توسعه‌ای استان است و در حوزه‌ های جانبی مختلف نیز سرمایه گذاری کرده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: تولید، مهمترین نیاز کنونی کشور است و تا سال آینده چند پروژه‌ مهم در گل‌ گهر آماده افتتاح خواهد بود.

فداکار خاطرنشان ساخت: ۳۷ هزار نفر در گل‌ گهر شاغل هستند و بخش عمده‌ ای از تولید فولاد کشور و قطب غیرقابل انکار تولید فولاد کشور به شمار می‌ رود.

گل گهر؛ قطب غیرقابل انکار تولید فولاد کشور

کارگر ستون فقرات تولید است

حجت‌ الاسلام عباس مسلمی‌ زاده امام جمعه سیرجان در این مراسم، فرآیند تولید را ستون فقرات و عامل ایستایی نظام و کشور بیان و اظهار کرد: کارگر نیز ستون فقرات تولید محسوب می‌ شود.

وی ادامه داد: کارگران بزرگترین جامعه و خانواده را در کشور تشکیل می‌ دهند و نگاه به کارگر و اصل مسئله کار، نگاه یکسو و یکجانبه نباید باشد.

امام جمعه سیرجان به نیاز جامعه به کار و تولید و وجوه آن اشاره داشت و اهمیت فعالیت و تلاش در عرصه‌ های نرم را در کنار مشاغل و کارهای سخت لازم دانست. ‌

مجاهدت‌ کارگران کمتر از رشادت‌ های نیروهای حافظ مرزها نیست

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم، گفت: سال‌ های متمادی درگیر جنگ اقتصادی هستیم و همه کارکنان صنایع در خط مقدم این جنگ هستند.

وی ادامه داد: مجاهدت‌ های امروز کارگران کمتر از رشادت‌ های نیروهای حافظ مرزها و تمامیت ارضی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار شهید کارگری در دفاع مقدس داریم و این نشان از دفاع تمامیت ارضی کشور می‌ دهد.

سردار نظری عنوان کرد: تولید ما به خلاقیت و ابتکار نیاز دارد تا توسعه صنعت کشور رقم بخورد.

گل گهر؛ قطب غیرقابل انکار تولید فولاد کشور

فعالیت ۳۷ هزار نفر در گل گهر

ایمان عتیقی، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر در این مراسم گفت: گل‌ گهر به همت و تلاش صادقانه ۳۷ هزار نفر نیرو در این شرکت فعالیت می کنند و این شرکت جزو بهترین شرکت‌ های معدنی و صنعتی کشور است.

وی ادامه داد: بخشی از حوزه عملیاتی شرکت گل‌ گهر در معیشت مردم تاثیرگذار است و لذتی بالاتر از این نیست که مشکلات مردم را حل کنیم.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر، خاطرنشان ساخت: بستر تولید به همت استاندار کرمان و سایر مسئولان شکل گرفته که باید از آن به بهترین وجه سود برد و استفاده کرد.

به زودی بزرگترین مرکز آموزشی جنوب شرق در گهرپارک کلنگ‌ زنی خواهد شد

ابوذر حلوایی‌ پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر نیز تصریح کرد: این مجموعه معدنی و صنعتی با ۳۷ هزار نفر نیرو از مناطق خاص کارگری به شمار می‌ رود، که ۹۴ درصد آنها آقایان هستند.

وی میانگین سنی کارگران مجموعه را ۳۲ سال اعلام و ابراز کرد: در سه سال گذشته، ۸۳ هزار نفر در آزمون‌ های ما شرکت کردند، که ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جذب گل‌ گهر شدند و ۱۳۰ درصد رشد جذب را نشان می‌ دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر، عنوان کرد: پیش‌ بینی می‌ شود؛ در سه سال آینده ۹ هزار نفر نیرو در قالب آزمون به مجموعه منطقه گل‌ گهر اضافه شوند.

حلوایی پور، از تلاش برای یکسان‌ سازی حقوق نیروهای شرکت‌ های ذیل مجموعه معدنی و صنعتی گل‌ گهر خبر داد و افزود: به زودی بزرگترین مرکز آموزشی جنوب شرق در گهرپارک کلنگ‌ زنی خواهد شد.

لزوم روایتگری پیشرفت‌ های حوزه صنعت و معدن

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: پیشرفت‌هایی که در بخش صنعت و معدن حاصل شده را باید با صدای بلند فریاد زد و مجموعه‌ های صنعتی و معدنی باید به روایتگری پیشرفت‌ ها بپردازند.

مجتبی مصباح اظهار داشت: یک هشتم کارگران نمونه جشنواره امتنان سال جاری از مجموعه گل‌ گهر هستند.

وی؛ تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته را ۴۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۵۷ هزار و ۷۴۰ نفر در استان کرمان مشغول به کار شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha