ماموریت ویژه وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به تشریح دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری هفته جوانی جمعیت که در سالن کنفرانس وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حدود دو سال از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌گذرد. بررسی‌ها بیانگر این است که تمامی معاونت‌های وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۷۳ ماده دارد، افزود: ۴۳ ماده از مجموع ۷۳ ماده قانون جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت است. ارتباط وزارت بهداشت با ۴۳ ماده قانون جوانی جمعیت به این معنا است که وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت در کانون توجه قرار گرفته و مأموریت ویژه دارد.

در ادامه، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت طی سال گذشته به عنوان برترین سازمان در حوزه جوانی جمعیت انتخاب شد.

وی درباره ساختار شبکه بهداشتی کشور در حوزه باروری، افزود: ۳۲ هزار بهورز در مناطق روستایی و شهری به ارائه خدمات سلامت می‌پردازند. همچنین ۲۲ هزار مراقب سلامت در حوزه شهری به ارائه خدمات باروری مشغولند.

به گفته جباری، ۱۳ هزار و ۸۰۹ ماما از مجموع بهورزان و مراقبان سلامت در شبکه نظام سلامت حضور دارند.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: ۱۰ هزار و ۲۰۰ ماما در بلوک‌های زایمان مشغول فعالیت هستند. همچنین ۲ هزار و ۸۶ متخصص زنان در بخش دولتی و ۶ هزار و ۶۸۹ نفر در بخش خصوصی مشغول خدمت هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha