ارسال ۱۵ هزار و ۸۰۷ اثر به جشنواره رسانه و عدالت کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان گفت: ۱۵ هزار و ۸۰۷ اثر از ۱۰۵ رسانه به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان گفت: از حدود یک سال قبل فراخوان چهارمین جشنواره رسانه وعدالت منتشر و اطلاع رسانی لازم به رسانه‌ ها انجام شد و خوشبختانه این جشنواره مورد استقبال بسیار خوب رسانه‌ های استانی قرار گرفت و در نهایت هیات داوران به داوری آثار پرداختند و در نهایت برگزیدگان این جشنواره انتخاب شده اند؛ که امروز مورد تقدیر قرار می‌ گیرند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان و برگزاری دو سالانه این جشنواره، اظهار داشت: در ادوار مختلف از برگزاری جشنواره رسانه و عدالت، تجربیات بسیار خوبی برای گسترش تعاملات موجود بین دستگاه قضایی و رسانه‌ ها حاصل شده است و تلاش می‌ شود، که با بهره گیری از این تجربیات؛ در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بهبود تصویر رسانه‌ ای قوه قضاییه استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که نخستین دوره جشنواره رسانه و عدالت با شرکت ۵۷ رسانه و دوره دوم نیز با شرکت ۴۱ رسانه برگزار شده است، عنوان کرد: سومین دوره این جشنواره با شرکت ۶ هزار و ۲۹ اثر از ۷۰ رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۷ اثر در دو بخش کمی و کیفی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت ارسال شده است، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان بر مبنای تجربیات حاصل از برگزاری سه دوره موفق از این جشنواره کلید خورد و خوشبختانه با رشد ۵۰ درصدی نسبت به دوره قبل، ۱۰۵ رسانه در این دوره به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی در ادامه از حمایت‌ های ریاست قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قوه قضاییه برای برگزاری جشنواره تقدیر و اظهار کرد: در سفر ریاست قوه قضاییه به استان موضوع جشنواره رسانه و عدالت مطرح و مورد حمایت وی قرار گرفت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان؛ همچنین از پشتیبانی‌ ها و همراهی‌ های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، ریاست مرکز رسانه قوه قضاییه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیر عامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان کرمان، خانه مطبوعات، بسیج رسانه، بسیج حقوقدانان استان کرمان، صدا و سیمای مرکز کرمان، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی، معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی و روابط عمومی و رسانه دادگستری استان کرمان نیز تقدیر کرد.

ارسال ۱۵ هزار و ۸۰۷ اثر به جشنواره رسانه و عدالت کرمان

بزرگترین رسالت رسانه؛ تحقق عدالت است

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین، اظهار داشت: رسانه کارکردی در چند حوزه دارد؛ به‌ عنوان نمونه انتقال آنچه در کف جامعه می‌ گذرد به مسؤولان و انتقال آن به توده‌های دیگر مردم از جمله این وظایف است.

وی عنوان کرد: یک مسأله بسیار اساسی و مهم که در این نقل و انتقالات هست این است که این نقل ها نیاز به عدالت به معنای واقعی کلمه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تصریح کرد: یک خبرنگار که سال‌ ها کار خبری کرده بود، مطرح کرده است که در نگاه و تخصص ما یک خبر بسیار بی‌ ارزش را می‌ توان به با ارزش‌ ترین خبر و یک خبر بسیار با ارزش را می‌ توان به خبر بی‌ ارزش تبدیل کنیم و این به معنای اثرگذاری و کارکرد عدالت در حوزه رسانه است که موجب می‌شود رسانه‌ ها به‌ بیان واقعیات بپردازند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ ضمن تاکید بر این مطلب که اگر عدالت حاکم نباشد می‌تواند گاهی اوقات چالش بزرگی را برای جامعه ایجاد کند، تاکید کرد: دستگاه قضایی که صاحب رسانه است، بر محور مأموریت خود در تحقق عدالت تلاش می‌ کند و در حوزه رسانه نیز تلاش دارد؛ که عدالت را محقق کرده و در این رابطه الگویی به جامعه ارائه کند و این از بزرگترین رسالت رسانه‌ ها است. دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha