آغاز غوره چینی از تاکستان‌های سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: کار برداشت غوره در این شهرستان از اوایل مردادماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه نزدیک به پنج هزار تن غوره برداشت و روانه بازار شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، شهاب‌الدین صالحی بیان کرد: هرساله قریب به 30 درصد از محصول پنج هزار هکتار از تاکستان‌های دیم این شهرستان به‌صورت غوره برداشت می‌شود.

به گفته وی؛ مابقی محصول تاکستان‌های دیم شهرستان سپیدان به‌صورت انگور جهت مصارف تازه خوری و یا تبدیل به کشمش، مویز و دیگر محصولات فرآوری‌شده توسط صنایع غذایی برداشت می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه تاکستان‌های شهرستان سپیدان تماماً دیم است و محصولات سالمی روانه بازار مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: این باغات غالباً در اراضی شیب‌دار احداث‌شده‌اند که نقش ویژه‌ای در حفاظت از آب‌وخاک در برابر فرسایش دارند.

صالحی عمده باغات تاک شهرستان سپیدان را از ارقام ، عسکری، ریش بابا، شیرازی و سیاه سمرقندی دانست و اضافه کرد: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش‌پذیری با شرایط دیم و مقاومت بالا نسبت به آفات و بیماری‌ها، از طعم، مزه و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha